Signe snackar

Jag satt och sjöng en sång.
S - Jag vill inte att du sjunger den!
M - Men det vill jag.
S - Nu talar vi inte mer om saken!


M - Nu kan vi äta.
S - Jag har inte tid!


Jag skulle hämta en bok som vi skulle läsa. Signe vill att allt ska vara en överraskning, det betyder att man måste hålla saken bakom ryggen. När jag gick mot hennes rum ropade hon bakom mig:
S - Håll den bakom ryggen, ordentligt!


Vi pratade om familjekonstellationer.
S - Om jag får ett barn då?
M - Då blir jag mormor och du blir mamma.
S - Ja, men vem blir pappa då?
M - Om du blir kär i någon kille så kanske han blir pappan. Du kanske redan tycker om någon?
S - Näe, men jag får väl hitta nån då!


Jag, Signe och Nora dansade och jag stod lite böjd med ryggen så att Nora skulle se Signe.
S - Ställ dig upp riktigt, ko!! (Signe gillar Mamma Mu... :))


M - Vill du ha potatis eller ris till fisken?
S - Laga vad du vill.


S - Jag vill se din stora tjockrumpa!


S - Jag älskar Nora!



Signe kom in till oss en morgon och stod bredvid sängen.
S - Alltså, jag vull inte sova i er säng nu. Jag vill titta på barntv.


P - Vill du inte ha fisken? (Signe spottade ut tuggan och hade tidigare sagt att hon inte tyckte om den)
S - Jag vill ABSOLUT INTE ha någon fisk!!


Nora heter Nora Magda Christina, Magda har hon fått efter Pers farmor i hopp om ett långt liv, hon är dryga 90 år.
Signe vill helst att Nora bara ska heta Christina, för det gör ju hon.
S - Nora ska ABSOLUT INTE heta Magda!!


Några ord som hon ofta använder som jag säger mycket är:
- "All världens väg".
- Slurken
- Sniskan

Något annat som hon gillar att säga är: Stopp i lagens namn! och så något mer efter det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback