Kärleksfull syster

Det här skrev jag i förmiddags, vid elvatiden kanske. Men pga driftstörning på blogg.se har det inte gått att publicera det. Jag orkar inte skriva om det heller, så därför får det bli lite knasigt med tider och sånt.


Hade precis skrivit ett inlägg om att jag är sjuk, hade 39,2 i temp igår och 39 grader imorse, men det blev nåt tok och allt försvann. Det brukar sparas utkast lite då och då, men icke den här gången. Så nu får ni inte veta mer än så. Orkar inte skriva det egentligen helt ointressanta inlägget igen.

Och eftersom jag är sjuk så tillåter jag mig att sitta i soffan med datorn i knät medan Nora sover. I vanliga fall skulle jag ha dammsugit eller plockar i ordning här hemma men det får vänta. Jag har i och för sig vikt en tvätt och satt igång en maskin som så småningom ska hängas men nu tar jag det lugnt.

Signe blir hämtad på förskolan av farmor och farfar idag och får äta middag med dem. Dagen kommer att kännas så mycket längre. När man hämtar henne vid 14 så hinner man knappt hem och få sig lunch känns det som.

Signe är så kärleksfull mot Nora nu! Det är så fint att se! Självklart så är hon där och busar ibland och försöker göra en del dumma saker, men hon är väldigt ofta snäll och go på henne också.

Härom dagen sa hon:
S - Noris, du är min kompis. Noris, du är min vän. (Vi brukar inte kalla henne Noris, det var något som Signe kom på just i den stunden :) )

Och i morse med kärleksfull röst:
S - Tänk att jag får mysa med henne! (När hon hade kramat om henne där hon satt i babysittern).

Vi har verkligen tur som har så fantastiska föräldrar som ställer upp i vått och torrt och Signe och Nora har verkligen fått kärleksfulla mor- och farföräldrar. Pers föräldrar kommer och hämtar Signe imorgon bitti så att jag ska slippa åka till förskolan när jag har feber, fastän jag inte är helt slut :) Mamma har flera gånger bytt pass för att kunna vara barnvakt åt Signe och hennes farmor blir alltid ledsen om de av någon anledning inte har möjlighet att ha Signe.



Gotjejerna våra! Signe vill att Nora ska ligga och mysa lite med henne innan hon ska sova :) Nora suger på händerna mest hela dagarna, ni kan se vad mycket dreggel hon har på tröjan! Vi måste nog börja med dreggellappar :)


Kommentarer
Postat av: Sara K

Vilket härligt foto :)

2011-03-03 @ 08:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback