Orolig mamma

Signe har inte tagit igen sig bra efter magsjukan och febern. Hon var ingen storätare innan och nu äter hon knappt något alls tycker jag. Hon säger att hon är väldigt trött om dagarna och klagar ibland på att hon har ont i magen. Jag vet inte om det är för att hon inte äter. Att det är hunger. Men problemet är att hon inte vill äta. "Det är bra för mig" säger hon glatt för att en stund senare komma och gnälla efter nappen och snutten för att hon är trött och vill sova. Hon äter litegrann sen tycker hon att hon är klar.

Idag vaknade hon kvart i sju. Vi var på Öppna Förskolan och bvc på förmiddagen (mer om det sen) och Signe somnade i bilen påväg hem. Hon sov vidare på soffan, för jag tänkte att hon kanske kunde få vara vaken lite längre ikväll och så att hon kunde få vara glad och pigg. Hon sov i 45 minuter ungefär men efter bara en halvtimme var allt fel och hon bara grät, skrek och var arg för att jag inte ville bära henne. Hennes ständiga önskan numer " Du SKA bära mig mamma, jag kan inte gå!". Hon ville vila med mig och vi gick in i våran säng för att mysa en stund. Nora somnade i min famn och jag halvlåg i sängen och hade Nora i famnen och den andra armen om Signe, medan jag masserade hennes rygg. Där somnade hon. Igen. Hon sov i över en timme, då väckte jag henne. Hon hade förmodligen kunnat sova bra mycket längre. Klockan var halv fyra när jag väckte henne. Hon borde alltså vara jättepigg ikväll. Nejdå.

Efter att hon hade varit på toppenhumör ett tag och petat i sig lite middag kom hon och ville sova igen. Hon var trött och ville inte vara vaken mer. Klockan var då strax efter halv sex. Vi spelade lite spel i hennes rum, hela familjen, då hon plötsligt reser sig upp och tar nappen och snutten igen. Det såg verkligen ut som att hon inte orkade mera. Hon ville bara sova. Kvart över sju sov hon. Jag var inne hos henne i en kvart kanske, mot för de två minuter det har tagit tidigare den här veckan. Men jag trodde att hon inte skulle somna förrän framåt 21 pga att hon nästan sovit 2 timmar idag.

Jag vet inte vad jag ska göra! På bvc sa vår sköterska att hon kommer att äta när hon är hungrig, att det gäller att inte ge henne saker att småäta på så att hon är riktigt hungrig när det är mat. Men det funkar nog inte, för Signe säger inte att hon är hungrig. Hon säger att hon är trött och att hon vill sova när hon egentligen behöver tanka upp med mat. Det är skitjobbigt och hon är väldigt trött, ledsen och arg stora delar av tiden. Det känns som att hon har gått in i puberteten. Hon orkar inget, vill inget, och vet inte varför hon gråter. Allt bara känns jobbigt för henne... Det är klart att hon är glad också och att hon leker och har kul, som idag på Öppna Förskolan, men när hon blir så här blir allt en fajt. Tandborstningen tex måste man lirka väldigt med för att få till utan tårar.

Jag vill bara att hon ska få tillbaka någon form av matlust så att hon orkar med dagarna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch det låter inget vidare? :( Var det så innan magsjukan eller bara efter? Det kan ta väldigt lång tid att repa sig efter magsjuka, jag är en sån. Har dålig apti nästan en vecka efteråt... Hoppas det är nått sånt!

Fick du mitt inlägg om nappfen? Vet inte om d kom fram, en grej att prova?

Och ja Stella fya mig, och så sitter det i lite sedan hon blev inlagd och var uttorkad av vinterkräksjukan när hon var tre veckor, så ja är nojjig nu när det kommer till kräkningar o diarré

Postat av: Anonym

Ja visst, ambulansen kom och hämta oss här hemma. Ringde efter svärmor på kvällen för jag var ensam, bröt ihop när hon inte gick att väcka och Kickia sa direkt när hon kom: Vi måste ringa en ambulans, och väl inne i den säger hon som sitter bak till den som kör "Kör det här som en prio etta" HJÄLP!

Tre dygn på Neonatalen i Gävle :( :(

Precis som Neo, inte alls stor i maten om det inte är nån av hans favoriter vill säga, men äter lite iaf. PLanat ut han också på vikten, men då tror jag att det kommer av det, se till att hon dricker massor bara, man kan ju tänka sig om en vuxen kan känna sig sliten vad ska då en liten göra...

Ha ingen brådska om du inte känner ork, napp är väl inget livsfarligt heller!!

2011-02-25 @ 23:23:35
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

När jag började gråta och ringa svärmor hör jag Neo springa upp för trappan, då har han hämtat toalettpapper och torkar mina tårar :)

Och när ambulansen kommer blir han stormförtjust, det var ju det bästa han visste då, ambulanser och poliser... Antiklimax..

2011-02-25 @ 23:25:29
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback