Världens härligaste skratt!

Ikväll skrattade Signe för första gången!! Hon skrattade och jag grät, av lycka! För det var det vackraste jag någonsin har hört. Ett alldeles underbart lyckligt kluckande skratt! Jag ställde henne på skötbordet så att hon fick titta på sin nya mobil som jag hängde upp idag.
Hon kom med fåglarna i ansiktshöjd och flinade massa. Helt plötsligt började det klucka precis som ett skratt. Å jo visst var det ett skratt, gud så hon skrattade! Tyckte det var jätteroliga fåglar :) Det slutade med att hon fick hicka för att hon skrattade så mycket. Underbart!
Per var på golfbanan och tränade så han missade det... försökte med massa trix sen när han hade kommit hem, men det hjälpte inte. Hon hade skrattat färdigt för idag.



Vi har gått med i Goboken. Så att Signe kunde få en spegel att titta i när hon ligger på magen. Tror att jag ska gå ur nu direkt. Jag kan hellre köpa de böcker jag vill ha istället för att få paket varje månad av dom. Men det var ett bra välkomstpaket som inte kostade en krona!
Signe har vänt sig från ryggläge till sidan själv nu! Jag har hjälp henne genom att låta henne hålla i mitt finger tidigare och dragit lite, men nu klarar hon det alldeles själv! Det är så roligt när det händer grejer hela tiden!

Igår krattade jag klart framsidan, så nu är det nästan inget kvar att kratta. Skönt. Pers föräldrar kom förbi på kvällen. De hade vart snälla och köpt en skottkärra till oss. De kom precis när vi skulle äta så Christina tog med sig Signe ut i bärselen där hon somnade nöjt efter ett tag. Bärselen är verkligen kanon! Per och Janne kapade lite ved.

Imorgon ska jag och Signe på babysång. Klockan 9.30 redan. Herregud. Då har vi knappt hunnit upp! Usch. Jaja, det blir nog bra bara vi kommer dit.

Skriver under pauserna i Desperate Housewifes. Ser ur att vara säsongsavslutning med tanke på handlingen. Ska passa på att ta lite Yoghurt innan det sätter igång igen.





Kommentarer
Postat av: mingla

tack för att du
tog dig tid att svara :) Vad har du gjort idag :) ?

Postat av: Nathalie

Man bara måste älska småbarn!

2008-05-06 @ 21:59:11
URL: http://sweetatti.blogg.se
Postat av: sara

säsongsavslutning, du skämtar?! Fan jag vägrar!

2008-05-06 @ 22:06:25
URL: http://www.strawberrydaquiri.blogg.se
Postat av: Fredrika

Vad kul :) Liam får jätteofta hicka när han skrattar mycket, undra vad det beror på! :)

2008-05-07 @ 09:54:50
URL: http://fredrikaeklund.blogg.se
Postat av: Åsa

Vad kul att hon börjat skratta, bäbisskratt är nog världens mest underbara ljud!

Och vad det gäller D.H. Det var inte säsongsavslutning, jag var tvungen att kolla TV-tablån för nästa vecka för det där var ju sjuukt spännande! Det räcker att vänta en vecka...

Kram på er!

2008-05-07 @ 16:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback