Majkase

Måste börja med att säga att det var en väldigt liten kase i Segersta, framförallt om man tänker på hur mycket folk som var där och tittade! Verkar som att de inte har nåt skräp att röja undan Segerstaborna. Eller så var det många som oss. Som var ditresta och har sponsrat nån annan kase med ris. Men det tror jag inte.

Vi var och grillade hos Tomas och Veronica först. Det var väldigt trevligt! Sen gick vi och kollade på kasen och fyrverkerier och sen åkte jag och Per till Acktjära och kollade på kasen. Dit kom vi precis när fyrverkerierna var färdiga vid 22 tiden. Käkade en korv och pratade lite med de få personer som var kvar. Alla drog när raketerna var avfyrade och vi kom som sagt precis när de avfyrade de sista.

Signe somnade kanske strax efter halv tolv i vaggan och vaknade upp första gången vid halv sex. Men innan jag hann kolla på klockan så gav jag henne nappen. Jag tyckte det kändes som att det var för tidigt för mat... sen insåg jag att hon kanske ville äta. Men hon tog nöjt nappen och fortsatte sova. En timme senare vaknade hon igen och fick mat. Sen vart det blöjbyte... Å då trodde jag att det var kört och att vi skulle vara tvungna att kliva upp. Men jag gav henne nappen och en snuttefilt och hon låg och funderade ett tag innan hon somnade om och sov till HALV ELVA! Helt sjukt. Jag klev upp tio. Hon brukar alltid vara så glad på morgonen och ligga och prata, men nu när hon vaknade kom surläppen och sen lite skrik. Hon hade inte tid med nå småprat utan det var frukost som gällde!

Idag har vi vart och hälsat på Anna, Staffan och Sigrid. Fattar inte att Signe kommer att utvecklas så mycket på så kort tid! Sigrid är snart 7 månader och hon känns så mycket äldre än Signe. Men det går väl fort. Tycker det händer nåt nytt varje dag nu! Nu kan hon föra leksaker till munnen och man ser verkligen hur hon kämpar för att fånga de när man håller upp något framför henne. Så roligt!

Signe fick ett paket på posten igår. Det var ifrån Hannes i Sala! En jättesöt filt med härliga djur från Lindex och så två par fina strumpor! Det är så skoj med paket i brevlådan :)









Kommentarer
Postat av: jessika

hon blir så stor och är ju så söt ;)

2008-05-04 @ 15:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback