Storhandling

Idag har jag och Signe vart och storhandlat på Kvantum. Fem påsar och ett blöjpaket. 1100:-. Som hittat... Hon sov som vanligt genom hela handlingen. Skönt.

Innan vi var på Ica så var vi på stan. Ligga i vagnen vaken är inte så roligt. Men med napp löser man det mesta. Då blir hon lugn och slappnar av och så somnar hon. Vi var in på banken och satte in pengar som Per hade hemma, sedan på Torgboden och Lindex.
Torgbodens entré är ju verkligen inte barnvagnsanpassad! Sjukt att det som är en leksaksaffär gör det så krångligt att komma in med vagn. Och det sämsta är att deras barnvagnar står på nedervåningen som det är helt omöjligt att nå med vagn. Då får man lämna sin vagn uppe. Ja jisses.
Handlade iaf en present till Amelia som har fyllt 2 år, en leksak till barnvagnen och nappflasksnappar. Har ju fått låna en pump från Avent med massa tillbehör och flaskor av Helene. Och då ska man ha Avents nappar till flaskorna. Tänkte att jag lika gärna kunde köpa det när jag ändå hade krånglat mig in på affärn... Någon gång ska vi ju testa flaska på henne för att se så att det funkar.
Istället för klänningen och tightsen som Signe fick av Sven och Anna tog jag ett par jeans från FIX. I stl 68 så att hon kan ha de lite längre fram. 

Hon har legat och kikat på babygymmet idag också. Går bättre och bättre! Idag låg hon en bra stund och kikade och smackade lite. Imorse var det perfekt. När vi hade klivit upp och jag hade klätt på henne la jag henne under gymmet på köksbordet medan jag gjorde frukost. Och jag hann till och med äta klart innan hon började tröttna! Imorse sov hon till 8,15 ungefär. Och hon somnade vid 21 igår kväll. Skönt!! Hon vaknade när det var dags att äta och sedan somnade hon om. Vissa nätter har hon vaknat till och varit vaken ett tag mitt i natten. Men inatt gick det bra. Trots blöjbyte vid 5.30...
Nu sover hon i selen på Per. Undrar hur denna natt kommer att se ut då hon somnade vid 20. Kanske blir ett vaket tillstånd i natt. Hoppas inte.

Har lyssnat på Sanna Nielsens låt, Emty Room, typ 10 gånger på raken nu. Den är väldigt skön att lyssna på.

Här är jeansen jag köpte.
image445

Kommentarer
Postat av: Chefen

Tjenare morsan,
Ville bara säga att det var härliga bilder du hade med i Ljusnan idag :-).

Kul att se att allt flyter på för er förresten.

Ha det bra å HEJA BYN!

2008-03-13 @ 08:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback