Näsfrida

Igår var vi till Barnens Hus. Tyckte Signe var så täppt så jag ville köpa en snorsug och vi hade ju inget annat för oss så det kunde väl vara trevligt med en tripp dit. Vi köpte Näsfrida som ska vara den bästa nässugen, såklart!! Och så fick Signe sitt första golfset! Som vanligt så sov hon bort utflykten. Somnade när vi hoppade in i bilen och vaknade och var jättehungrig precis när vi kom hem. Underbara barn! Spelar ingen roll om man ska i eller ur henne från bilstolen eller vagnen, hon sover ändå.
Gjorde egen koksaltlösning men jag tror inte att hon gillade smaken av salt. När hon hade dragit ner saltlösningen i halsen genom näsan började hon kräkas. Första gången var det som att hon hade fått lite för mycket mat i sig så att lite överflöd kom ut. Lite senare när jag använde lite till kom det världens fontänkräka ur stackarn. Rakt upp och ner i badkaret. Då försvann typ ALL mat hon precis hade ätit. Ännu senare på kvällen tänkte jag att vi provar igen, hon hade ju ätit mycket och tätt tidigare så det kanske var därför... Jo men tjena. Sötfisen kräktes igen. Den här gången tog det kanske fem minuter innan det var dags. Näe usch! Då får hon vara lite täppt! För inte tänker jag trycka i henne nåt som hon bara kräks av!! Nån som vet om det är saltet som gör det? Att det blir knepig smak eller blir det otäckt att få något i näsan? Det droppas ju bara in lite... men eftersom jag gjorde egna så var ju lösningen inte i pipetter så jag vet ju inte exakt hur mycket som jag droppade i. Men kan aldrig tro att det var pga mängden!
Ja usch, otrevligt var det iaf.
Hon är fortfarande lite täppt, men hon verkar inte bry sig om det själv, det är bara vi som tycker synd om henne. 

Signe vaknade vid före halv sex imorse och åt, sedan var hon pigg. Vi klev upp och la oss i soffan istället. Hon somnade vid halv sju redan så då kröp vi ner i sängen igen. Skönt! Vi klev inte upp igen förrän kvart över tio. Behövligt. De två senaste nätterna har hon vaknat första gången vid tre på natten för mat! Kanoners! Igår åt  hon vid 22 och sedan nästa gång vid 03. Fem timmar emellan! Härligt! Men andra måltiden vill hon ha efter 2,5-3 timmar kanske.

Var till jobbet idag och hälsade på. Första gången sedan Signe föddes. Kändes verkligen som att det var en evighet sedan jag var där! Men så skönt att vara hemma och mysa med världens sötaste, så jag längtar knappast tillbaka!
Efter jobbet åkte jag till Kvantum, Lidl och sedan stan. Köpte presenter till Johan som fyllde år i lördags och till Pers mamma som fyller år på onsdag. Vad tror ni Signe gjorde? Sov såklart :) Men hon var vaken på jobbet iaf.

Åh så skönt!


Världens gladaste tjej!


Det ska börjas i tid!

Kommentarer
Postat av: Johanna Rapp

Jag har hört många som gillar näsfrida =) Koksaltlösning verkar inte vara någon höjdare...
Tack för att du uppdaterar din blogg, det är kul att ta del av din vardag! Ska kolla upp när vi kan komma till Bollnäs...det är mycket på helgerna i mars...Jag hör av mig... Kram kram

Postat av: Annica

ÄLSKAR min snorfrida den e guld värd....förmodligen de bästa inköpet hittills=))
du ja måste ha hjälp ja..du som kan de här med blogg, där uppe där du har frida och familjen kan man ju lägga in bilder med...hur gör man då??? kram

2008-03-18 @ 07:51:10
URL: http://annicalindstrom.blogg.se
Postat av: Lina

De kan nog vara att de smakar illa som hon kräks. När Theo hade dåliga saltvärden så fick jag ge honom nå saltvatten i munnen och då kräktes han som en tok. Testa med lite bröstmjölk istället, de sa dom på sjukhuset funkade lika bra.

2008-03-18 @ 09:20:53
URL: http://dahl0f.blogg.se
Postat av: Sara

Det var riktigt tuff faktiskt :) Den var var momlogic.com men jag var ut där igår och kunde inte hitta den! Fast hittade massa andra fina baby saker.
Första golfset, nog är hon en Forsman allt. Ingen tvekan om :)

2008-03-18 @ 09:26:16
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se
Postat av: Sara

Oj va mycket fel det vart i förra kommentaren! Men du förstår nog vad det ska stå ändå :)

2008-03-18 @ 11:21:34
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback