Idas dop

Igår var det dop i Färila. Vi åkte från Röste vid 14-tiden. Signe somnade direkt i bilen och sov genom hela bilfärden, genom hela dopet OCH genom hela fikat! Hon skötte sig helt exemplariskt! Sov i 3 timmar och 15 minuter. Och då var jag tvungen att väcka henne för att hon skulle få äta innan vi åkte hem! Härligt att se att hon kan sova så länge dagtid utan att äta.
Så efter att vi har vart ute och åkt bil och hon sover så ska jag numer lägga henne i vagnen där hon verkar sova perfekt!
I kapellet hade vi orgeln precis bakom oss, men hon ryggade inte ens till när den satte igång. Hon gillar sång och musik vår lilla tjej!
Ida hade blivit jättestor sen jag såg henne sist strax efter jul. Eller är det för att Signe är så liten. Fast hon är ju inte liten egentligen, men om man jämför med en 5-månaders så känns hon liten :)
Måste bara säga att jag aldrig har sett ett paketöppnande gått så fort på ett dop, någonsin! (Okej, jag har inte vart på mer än några stycken heller...) Men med hjälp av Idas kusin Liam gick allt i blixtens fart. Och då ljuger jag inte!

När vi kom hem käkade vi varma mackor och kollade på Melodifestivalen. Tyckte det var bra att Nordman gick vidare, för Carola och Andreas låt är faktiskt inte alls speciellt bra tycker jag. Ledsen Ida :) Och Sigge får tyvärr inte se den fd schlagerdrottningen i globen. Per ringde tom och röstade på Nordman.

Lillskruttan hade ju sovit så mycket på dagen så inatt blev det lite vakentid. Somnade bra vid 22, så jag gick också och la mig vid halv elva. Hon sov i vaggan tills dess att hon ville äta strax före 1 tiden. Jag gick och väckte Per som hade somnat i soffan, men han kommer inte ens ihåg det. Så vid 3 tror jag att han kom in då Signe hade vaknat och vilja ha mat igen. Sen lyckades hon inte somna förrän framåt halv fem... Då hade jag provat lagt ner henne i vaggan en gång lite för tidigt vilket resulterade i att hon vaknade. Men strax före 5 hade hon sovit en stund och då la jag ner henne igen och då sov hon vidare där. Skönt.

Idag ska vi till Pers föräldrar i Kilafors och äta mat vid tre tiden. Per håller på och rensar lite i garaget för han ska ställa in skotern. Signe sover i bärselen. Men hon jämrar lite emellanåt så jag får skynda mig att lägga in bilderna innan hon vaknar och ska äta.


Familjen Pettersson / Persson


Tröttmössa


Sååå söt!


Tremänningarna!

Kommentarer
Postat av: Lina

Nämen, jag går ju på babysim med dom :D

Postat av: Lina

Ja, men hon är ju så stor hon om man jämför med Theo
fast hon är äldre också tror jag.

2008-03-10 @ 08:52:00
URL: http://linadahl0f.blogg.se
Postat av: Anna P

Vilka fina bilder! Sötisar är vad dom är:)
Ida blir mer och mer lik Stina tycker jag, iaf som hon såg ut när hon var liten.
Ha det bra alla tre!

/Anna kusin

2008-03-10 @ 19:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback