Hemmafrun

Det är jag som är nya hemmafrun. Idag har jag torkat golvet i vardagsrummet (fick räcka med ett rum...) och bakat kakor! Mamma har vart här så hon instruerade mig i småkaksbak! Var ju väldigt enkelt! Men sedan när jag skulle göra min vanliga kaksmet som jag brukar baka då slog det slint, så jag blandade i alla ingredienser utan att tänka mig för... Kände när jag drog i äggen att något var knas! Ja, men alltid ska man väl röra ägg och socker pösigt först?! Pucko! Eftersom de första kakorna bara var att blanda ihop alla ingredienser så tänkte jag inte längre när jag skulle göra den andra kakan. Vilket resulterade i att bakpulvrets effekt liksom uteblev... hrm. Så den blev inte så tjock precis! Men men, jag smakade och den smakade okej. Så den får duga!

Som ni förstår, ingen bebis ännu... Men jag tycker det är väldigt skönt att vara hemma iaf :) Men längtar tills jag, bebisen och Per får vara hemma tillsammans den första tiden efter BB. Det ska bli härligt!

Nämnde för min mamma att jag måste försöka köpa en vattenkokare, för vi har ingen. Då hade hon, gullig som hon är, svängt in och köpt en på vägen hem! En rosa i retrostil! Passar mig perfekt! Underbara mamma. Tack!

Jag tror att det kan vara denna underbart fina!

Ska hoppa in i duschen nu innan Per kommer hem. Jag tycker att det är jättekul att ni är så många som följer oss på vägen! Våga gärna skriva några ord också :)



Kommentarer
Postat av: Elin

Jag läser OCH skriver:) Eftersom jag läser från 2 olika datorer är det bara 72 olika läsare, men än då, det är ju stort! Hade väntat mig en bebis idag faktiskt, fick en sån känsla i morse. Men än är ju inte dagen slut... Lite golvskurning kanske sätter fart, vem vet:) Och framför allt upphetsningen över vattenkokaren, hon kunde verkligen inte pricka mer rätt din mamma... Cool! Kram

2008-01-30 @ 17:14:42
Postat av: Björne & Linda

Vi läser massor och bara hoppas varje dag att det ska ha kommit ut en lillskit!
Kram kram från ett snöigt Sala utan skoter...

2008-01-30 @ 18:17:31
Postat av: Lena

Jag förstår att du gärna skulle följa med till Linköping, men jag lovar att tänka på dig. I massor! Om du har tur vinkar vi till dig i Tv :) Jag är febrig idag och det har värkt hål i örat på mig men känner mig ändå piggare, konstigt nog. Sköt om dig vännen. Kramar

Postat av: Ida

Hej Hej, ingen bebis än, lung bara den kommer nästa torsdag..
Jag pratade med storken och han kommer att levrera din lilla flicka snart:P
Önskar dig lycka til gumman.

2008-01-30 @ 19:51:57
URL: http://edaidling.blogg.se
Postat av: Linda C

Hej tjejen! Är så van att glida runt bland alla vänners bloggar och uppdatera mig om deras liv så jag glömmer skriva not. Som du själv skrev så följer jag er lite på vägen.. och närmare mig har ni oxå flyttat :) Jag bor ju i Hallen/Kilafors nu för tiden! Lycka till med bebisen när det väl blir dags! TOK spännande!! :) kramar

2008-01-30 @ 20:53:06
Postat av: Åsa

Klart man är inne o läser, alla väntar ju med spänning på lilla krypet!
Träffade den stolta pappan igår i Söderhamn så jag fick bekräftat att hon/han inte hade anlänt än.
Men det kan ju inte vara långt kvar nu! Fast för dig känns det väl som en evighet förstås...

Kram

2008-01-30 @ 22:07:42
Postat av: Anna Sålberg

Hej
Känner att jag borde väl skriva nåt jag oxå =)
Jag har ju smyg läst din blogg några dagar nu.
Är ju spännande att följa er nu ju.. Spännande å se när bebisen kommer =) Hörs mer
Ha det gott. Kram

2008-01-31 @ 09:00:45
Postat av: Emmelie

Har en precis lika vattenkokare som du fast en grön!

2008-02-01 @ 15:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback