Ensamma

Nu är vi helt ensamma jag och Signe. Per har åkt till Hamra för att åka skoter. Lika bra att han åker nu så att han kan stilla sitt begär och ställa undan den sen. Han åkte imorse vid 6-tiden och kommer förhoppningsvis hem redan imorgon kväll. Han åkte upp till Jonas som har stuga där uppe och han och hans tjej Stina ska åka hem på söndagmorgon och det finns ju ingen anledning för honom att stanna en natt extra. Så om det inte är dåligt väder åker han nog imorgon kväll. Det betyder att jag och lillfisen ska sova ensamma inatt. Hoppas det går bra och att hon somnar i bra tid ikväll.

Idag vaknade hon strax efter 7 och ville inte somna om. För tidigt för mig eftersom hon inte somnade förrän framåt midnatt igår. Det vore väl okej om vi hade sovit hela natten men det är ju matpauser också. Men vi gick upp efter ett tag och satt i soffan till kvart i 9 kanske då hon somnade. Gick tillbaka till sängen och sov till 10. Då ringde först min mormor och två minuter senare Signes mormor... Låg och myste till halv elva.

Signes gammelmormor och gammelmorfar var här mitt på dagen. Sedan åkte jag och handlade lite på Ica i Kilafors och sen tog jag en promenad med vagnen. Enligt stegräknaren gick jag 3,4 km. Trist att gå här för det finns ingen runda utan man kan välja tre håll att gå åt och sedan får man vända när man tycker det räcker... Jag gick mot Acktjära idag. Mötte en person och det var Åsa Jinder som var ute med två hundar. Och hon hejade så glatt fastän hon pratade i telefon!

Nu sitter Signe i bärselen och sover. Har sovit i den i 1 timme och 45 minuter nu! Så jag har hunnit äta också :)

Det är otroligt att man kan känna så mycket kärlek som man gör  till sitt barn! Det är så underbart att se i Pers ögon när han tittar på Signe all den kärlek som han känner för henne, vår lilla tjej! Helt fantastiskt. Jag älskar er två så mycket.

Ikväll ska jag mola godis och titta på Let´s Dance och Så ska det låta! Imorgon kväll kommer Lena hit! Vi ska laga mat och titta på melodifestivalen! Det blir mycket trevligt!



Kommentarer
Postat av: Mia

Vad söt Signe är :-)

Postat av: Sara

Åh hon är så fin :) Ska ni också gå på dop nästa helg?
Kram

2008-02-29 @ 20:01:26
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se
Postat av: Sara

..är det ett par stirrögon jag ser på bild ett? :)

2008-02-29 @ 20:02:34
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se
Postat av: Johanna

Så söt hon är:)

2008-03-01 @ 07:38:01
URL: http://jbjorklin.blogg.se
Postat av: Ida

Alltså gumman, vad underbar hon är! Nu längtar jag faktiskt också på riktigt efter att skaffa en till!
Ha så mysigt med middag och melodifestivalen ikväll! Själv ska jag på tc fest =) Det blir skoj! Det är min uppgift att fixa fördrink. He he...
Jag såg ditt mail, Micke är verkligen kanon!Han kommer vända skutan, jag lovar! Känns så tryggt för första gången på länge. KRAAAAMoch pussa Signe

2008-03-01 @ 10:00:21
Postat av: Lina

Usch de där minns man när dom inte vill sova men en annan vill de, och allra helst när dom vill vara vaken efter maten på nätterna :) Vem är hon lik Signe?

2008-03-03 @ 09:53:57
URL: http://linadahl0f.blogg.se
Postat av: Joline

Måste bara fråga dig, vad tyckte du om allt i Gävle? Var du nöjd med Förlossningsavdelningen och BB och allt? Och var det nåt du inte tyckte var bra osv?

2008-03-03 @ 14:22:38
URL: http://jolinefahlstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback