Allt skit är borta

Ja, fortfarande är jag dålig på att skriva i den här bloggen. Men bättre en gång i veckan än ingen gång alls. Jag har fullt upp med facebook som jag har skaffat också! Mycket bra sida för att kunna ha lite sporadisk kontakt med gamla klasskompisar och liknande. Lämpligt att kunna smyga runt och se vad de har för sig.

Jobbet rullar på. Händer väl inget speciellt. Jag kommer dit, gör det jag ska och åker hem. Typ.

I magen rör det sig för fullt! Känner verkligen riktiga sparkar, så det är ett starkt litet kryp. Eller det är ju inte så litet längre. Snart är det nog 15 cm från huvud till rumpa. Det växer fort nu. Läste att från V 24 har det en chans att klara sig om den skulle födas. Herregud! Det är ju helt sjukt, dit är det bara 4 veckor... Men man känner verkligen att det är ett litet liv där inne nu. Per har också kännt hur det har sparkat. Fast bara en spark säger han :)

Idag gjorde vi fint i köket. Det var Pers idé. Jag blev chockad. Som vanligt när han kommer på nåt som har med städning att göra. Han sa att han hade en idé, att vi skulle ta ett rum varje dag så det inte behövde bli så jobbigt. Och då ska vi inte bara städa utan rensa undan "allt skit" som det heter. Enligt honom. Ja enligt mig också, lite iaf. Det blev iaf jätteskönt att få undan allt skit från köket. Helt plötsligt hade vi en bänkyta som vi aldrig tidigare sett. Det kändes så iaf.
Min farhåga är att innan vi är klar med hela lägenheten, vårt slutdatum på den här städturneén är om en vecka, så har den där fina bänkytan belamrats med nytt skit. Men det får bli ett senare problem.
Jag åkte på Åhléns och köpte en sån mapp med flera fack i där vi ska stoppa varje dags post i. Så det finns fack för hela veckan och sedan ett fack som heter Per och ett som heter Frida. Det ska lösa våra problem med högar av gammal post och reklam som dräller omkring. Så fort man kommer hem och tar in posten ska den posten in under den dagens flik om man inte orkar sortera på en gång. Då slipper man iaf en hög.

Ja, alltid efter en storstädning förstår man ju inte hur det någonsin ska kunna bli stökigt igen, men sen sitter man där i skiten igen. Utan att ha en aning om hur det gick till. Allt var ju så fint!

Imorgon ska vi åka till Gävle efter Pers jobb. Jag är ledig hela dagen så jag och Helene ska umgås på förmiddagen och käka lunch på stan. Sen åker vi till Gävle för att hitta kläder till Mia och Kents bröllop. Hoppas verkligen jag hittar en fin klänning som magen ser fin ut i, och fina skor till! Skulle vara så roligt. Annars blir det panik.

Filurens nya fina vagn!


Kommentarer
Postat av: Lena

Gud vad mysigt att det händer saker i magen. Är du säker på att det inte är chipsen nu? :) Jag blir imponerad av erat försök med ordning och reda. Mycket bra. Det är fint med mage så du hittar nog en fin klänning. Ta inte en som döljer magen bara. Du måste ju visa upp den. Ta kort åt mig. Vill se! Hoppas allt är bra. Kramar

2007-09-13 @ 22:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback