Bröllop och tjockmage som växer

Idag har jag och Marie vart på vattenaerobics igen. Det var mycket jobbigare den här gången, och roligare! Det var den ordinarie instruktören som höll i det i dag. Så det kändes bra! Vi köpte oss ett varsitt terminskort så nu ska vi försöka gå och träna varje vecka. Kanske man kan få iväg sig två gången någon vecka också. Känns ju som att det vore bra.
Men jag tror att jag tar i lite för mycket. Jag blir ju inte så slut som jag blir av innebandyn, men det kan jag ju inte heller för jag har ju filuren att tänka på. I slutet fick jag halsbränna och det sitter i fortfarande så det känns som att det är ett tecken på att jag tog i lite för mycket. Det gör ju inte ont eller så, men det finns ju liksom inga magmuskler att jobba med längre. En annan tjej som är gravid som är där tar det jättelugnt! Vi ska ha ungefär samtidigt, men hon kanske inte har tränat nåt tidigare och så känner hon kanske av begränsnig. Jag känner inga begränsningar. Men jag får nog ta det lite lugnare nästa gång i vissa övningar.

Det sparkade i magen när jag kollade på desperate housewifes iaf, så skrutten frös inte ihjäl iaf. Tror den lille fick en chock när vi först bastade och sen hoppade ner i det kalla vattnet. Uvva.
Jaja, de säger ju att det är bra för barnet om man tränar och rör på sig så jag kör på det! Världens sendrag fick jag när jag klev upp. Jag kände mig förlamad i hela vänsterbenet och det krampade i vaden i säkert 40 sekunder! Helt sjukt, det gick inte över. Kändes fortfarande en timme senare... Det är jobbigt på vattengympa ska ni veta :)

I helgen har vi vart i stockholm. Pers kusin Mia gifte sig. Det var roligt! Men gud så glada vi är över att vi inte behöver bo där! Fy tusan säger jag bara. Vi åkte bil ner och skulle försöka hitta parkering vid vårt boende. Kul att bo på Södermalms mest trafikerade gata typ, Hornsgatan. Det är sjukt hur folk parkerar! De lämnar 15 cm tillgodo till bilen framför, och så kommer nästa som parkerar bakom och så lämnar den 15 cm tillgodo. Så där står de inklämda och man fattar verkligen inte hur de i hela helvete ska ha en chans att komma ut utan att bumpa i varandra! Nä, usch jag trivs så bra med att bo här hemma! Bröllopet var mysigt, alldeles lagom kort tid tog det i kyrkan. Och festen var trevlig! Och den slutade strax efter ett så det var skönt också, att det inte blev så sent. Jag lockade håret. Gjorde mig i ordning på 1,5 timme. Varav håret tog 1 timme och 20 minuter. 10 Minuter över till att sminka mig och klä på mig. Och så märker jag när Per tar ett kort på mig utanför kyrkan efter bröllopet att lockarna börja falla!!! Som tur är hade vi tid över innan festen så när vi lämnade bilen fick jag gå upp och locka till det lite igen. Herregud säger jag bara! Och jag kan lova att jag inte sparade på sprayen sista gången. Förlåt ozonskikt!

De på bröllopet tyckte att jag hade en liten mage för att vara i femte månaden. Jag är glad att den syns iaf, och sedan så kan den lugnt och fint få öka i takt. Behöver inte bli så stor tycker jag. Sådär lagom fin bara! Jag har fortfarande inte gått upp så mycket i vikt. Mellan 3,5-4 kilo tror jag. Och av det måste åtminstonde ett halvkilo satt sig på tuttarna! Men det är jag bara nöjd över, och Per med för den delen...!

Jag har ju glömt att berätta att jag har köpt två nya singstarskivor! Svenska Hits Schlager och Rock Ballads. Jag har suttit och sjungt här hemma själv och Per har önskat låtar. Haha. Schlagerskivan har vi hunnit haft med på en fest också. Mycket trevliga skivor! Det du Malin!

På fredag fyller Per år. 33 gamla år... Och jag som bara är 23 unga! Men vi är så lyckliga tillsammans så det spelar minsann ingen roll att det skiljer massa år! Så jag måste väl försöka hinna med att fixa nå fika, hur jag nu ska hinna det...?

Brudparet och de söta tärnorna!


Mia och Kent.


Familjen Larsson!


Fina paret.


Rob och Pers kusin Lotta.


Kommentarer
Postat av: Malin

Måste först säga att jag då inte har några parkeringsproblem här nere då jag åker kommunalt. Sen så har jag haft Schlager skivan i min ägo i säkert 3 veckor, har hunnit släppa runt den på diverse fester runt hela Sthlm.. Så singstar lever i högsta grad här också! Men de är inte samma sak om du förstår vad jag menar.. Roligt att magen växer!! Kram

2007-10-03 @ 08:29:01
Postat av: Elin

JÄTTEFIN klänning:)

2007-10-03 @ 14:31:36
Postat av: Sara

Jätte fin var du, och klänning var supersnygg! :) Per gjorde rätt, smal slips är väldigt hett just nu på killfronten, antar att det var det han tänkte när han valde den :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback