Husfix

Bilderna på magen och mig är tagna när jag var i slutet av vecka 29. Nu är jag inne i vecka 30. 10 veckor kvar. Helt sjukt. Sen är jag och Per mamma och pappa på riktigt.

Vi håller på för fullt i huset nu. Har vart där tre kvällar i rad. Idag började det verkligen hända lite grejer. Tomas har fått upp lite tapeter och jag har vart duktig och målat i köket. Och Per, Pappa och Janne har lagt golvet i sovrummet. Från början tänkte vi göra om badrummet, tapetsera sovrum, allrum och vardagsrum samt måla hallen. Men sen när vi var där i måndags tyckte vi att det var lika bra att riva ner valvet som fanns in mot allrummet. Det fyllde liksom ingen funktion alls och valv är inte min personliga favorit... så då rök det.
Sedan så skulle julgardinerna inte alls passa till kökstapeten så det var liksom lika bra att måla den väggen också... :) Vi har ju tänkt göra om köket så småningom, så därför målar vi tapeten provisoriskt så länge. Finns ju liksom inte så mycket jag kan göra och eftersom jag ville ha en arbetsuppgift så skapade jag mig en! Så nu har jag grundmålat hela köket och imorgon ska jag förhoppningsvis bli klar!

Jag fotar massa bilder, men jag lämnade kameran i huset så jag kan inte få in några ännu. Men det kommer.

Jag är ledig från imorgon till på söndag så imorrn ska jag försöka att se till att allt är packat i lägenheten. Mamma kommer och hjälper mig. Sen när flyttfirman har vart här på fredag så behöver jag förhoppningsvis bara hit på måndagen för att städa! Vill ju helst lägga ner allt krut i helgen på huset.

Idag på morgonen var jag till Barnmorskan. Jag skulle göra en glukosbelastning. Det heter så. Man dricker en halv lite sockerlösning och sedan får man vänta i 2 timmar, sedan tas ett blodprov som visar om värdena är okej. Det är för att se om man har utvecklat graviddiabetes. Mina värden var bra iaf. Men inte så roligt att vara där i 2 timmar. Speciellt inte då man måste göra testet på fastande mage. Så man fick varken äta eller dricka något från kl 24 kvällen innan.
Vi mätte magen också. Den växer som den ska. Symfys-fundusmåttet var 28 cm. Sist jag var där, i vecka 25, var magen 23 cm. Jag följer min kurva alldeles perfekt sa barnmorskan. Jag har gått upp ytterligare 3 kg. Så min totala viktökning är nu 7 kg.
Jag fick med mig ett moderskapsintyg nu också, och papper som man ska ha med sig till förlossningen. Det känns lite skrämmande. Det blir så verkligt på nå vis. Jag ska verkligen föda ut den här bebisen!

Nu måste jag hoppa in i duschen, sen sova.

Agnes dop!

Pappa, ge mig nallen!


Kommentarer
Postat av: Stephanie Tikkanen

Hej gumman!~ Hur e de? Gud va du har blivit stor sen vi sags sist... Vilket datum ska ni ha? Hur gar de med huset? Vi maste komma forbi och heja nar vi kommer hem!! Ha de bra halsa per och dan halsar har.. Kramar

2007-11-22 @ 10:16:27
Postat av: Sara K

Haha...du är för rolig. Tycker det hade varit lämpligare att köpa nya julgardiner;)I stället för att måla om köket.

2007-11-22 @ 15:00:20
Postat av: Malin

Frida! Jag har redan köpt en present till prinsessan! Kommer nog till Bollnäs lagom till jul! Hoppas du inte tar illa vid :P

2007-11-22 @ 15:28:29
Postat av: Elin

Hej hej! Grattis till lilla pyret i magen, hoppas du mår toppen. Kram från Elin

Postat av: Frida

Malin - Vad söt du är! Jag blir bara glad :)

2007-11-26 @ 12:58:36
URL: http://fofroridoda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback