Återblick, Sala. 26-28/10

Jag har ju fortfarande inte berättat om Sala ännu! Så jag tar och gör det lite snabbt först! Vi hade så himla trevligt iaf. En lugn och mysig helg. Vi spelade buzz, carcassonne (sällskapsspel), var på spökvandring i Sala Silvergruva, badade tunna och pratade massa gamla minnen. Mycket prat om framtiden också och om hur det kommer att bli nästa år när det är tre bebisar i sällskapet!

Silvergruvan var väldigt intressant. Kallt. Har ju vart ner i Faluns koppargruva och det är ju samma princip men det var ju så länge sedan så jag kommer inte ihåg hur det var. Och nu skulle man samtidigt hålla utkik efter spöken... Vi gick och fnissade som tonårsbrudar när vår guide (japp, vi fick en alldeles egen!) valde att gå sist i ledet. Det gjorde att de två längst gågna gravida fick gå som slagpåsar längst fram...! De andra tyckte att det var bra, med tanke på att vi var ju två i varje kropp. Otroligt så man kan skrämma upp varandra. Vi visste ju mycket väl att det skulle vara en utklädd person som skulle skrämma oss inte ett monster precis. Ändå är man så sjukt nervig!
Guiden och "spöket" som så småningom uppenbarade sig skrattade gott åt oss när vi gick hand i hand med kuvade ryggar som nervösa kärringar!

Vårt nya favvospel blev carcassonne! Vi spelade till två på natten och blev helt fast! Mimmi beställde ett så fort hon kom hem till stockholm och har nu invigt sambon Mattias i spelet.

 
Redo för att ta in silverhistoria och för att jaga spöken! Emi, jag, Mimmi, Maria och Johanna.

 
Badbrudar! Och Johannas sambo P-A hade sån tur att han också fick vara med!

 
Filmmys.

 
Mimmi funderar ut den bästa platsen för hennes bit i Carrcasonne.


Tack för ytterligare en oförglömlig helg sötnosar! Förresten, i flyttpackningen hittade jag min studentmössa :) Roligt att läsa det ni skrev! Nä, Emi... vi funkade inte som smabos det hade du rätt i ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha jag som trodde du skämtade när du skrev på min blogg att du skulle ner i sala silvergruva :)

2007-11-10 @ 22:19:07
Postat av: Chefen

Verkar ha varit ett riktigt röjarparty. NOT :-). Ett gäng gravida som har tjejfest... Rann vattnet i tunnan över när ni gled ner där med era magar?? ;-)

2007-11-12 @ 11:27:34
Postat av: Frida

Men chefen!! Du vet väl att man kan ha roligt utan alkohol! ;) Och ja, vattnet svämmade över, rann in i garaget och de fick världens vattenskada... så stora magar hade vi!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback