Golf, golf, golf... och så ännu mera golf

Ja så har min helg sett ut. Det har vart golf sedan i fredags. Jag var ledig från jobbet i fredags för att jag skulle följa med Per till Örebro. Vi drog vid åtta tiden på morgonen för att komma fram i tid. Jag hade ju tänkt shoppa massa för köpcentrumet i området vi skulle till är jättestort. Bland annat har de IKEA där. När vi kom ner gick vi direkt in på IKEA för att handla två stycken runda rosa mattor till hallen. Vi tänkte också käka där. Men då de höll på med en ombyggnad struntade vi i det vilket resulterade i ett besök på ca 7 min. Kanske ett par till minuter för köandet. Men jag ljuger inte om jag säger att det enda stället som vi stannade på var på mattavdelningen. Och det var enbart för att hinna ta med mattorna.
Jag bör kanske redan nu säga att Per hatar affärer. Och nu överdriver jag inte. Han tycker att det är det absolut tråkigaste sättet att bedriva tiden på. Förutom när det kommer till golfaffärer. Jag hade tid för en costume fitting vid halv ett på Dormy, Sveriges största golfvaruhus. Då kollar en expert på vilka sorts klubbor jag ska ha för att de ska passa mig bäst, när det kommer till svinghastighet, bollträff och liknande. Resultatet av det blev att jag köpte det par som jag hade tänkt köpa men som inte alls var de som passade mig bäst enligt testresultatet... Men de klubborna skulle jag få vänta i 4 veckor på samt att de skulle kosta 1500:- mer och setet skulle ha en klubba mindre. Så jag valde att köpa damklubborna istället.

Vi spelade in på Mosjö GK under fredagseftermiddagen. Jag spelade inge vidare alls och det skapade bara massa huvudbry, har jag valt rätt? Skulle jag ha väntat ist? 5000:- kastade i sjön? Jobbigt. Vi var klar vid strax efter sex, och köpcentret hade öppet till 20. Men när jag sa till Per att vi kanske kunde svänga in lite snabbt på Skopunkten, vi var ju liksom redan där, då fick jag en min som jag kan tyda vid det här laget. Så den enda affär som jag var in i (förutom att springa igenom IKEA som jag inte tycker räknas) var Dormy. Jippi. Eller inte. Jaja, jag slösade ju inte så mycket pengar då iaf. Även om jag kastade ut 5000 på klubborna. Men det är ju snarare en invenstering i min golfkarriär.

När vi kom till hotellet blev det duschen och sedan hotellrestaurangen. Jag har alltid trott att scandic ska vara ett familjehotell, men inte när det gäller utbudet på mat iaf. Fy i helvete vad dyrt. En hamburgertallrik för 120:-. Och då var det på barmenyn så egentligen fick man inte beställa det i restaurangen. Men jag frågade om de inte hade lite lättare mat och bad om en sådan meny istället. Och det var inte bara för att jag tyckte att det var hutlöst dyrt, jag var inte så hungrig. Faktiskt.
Jag var verkligen trött som ett as när vi kom tillbaka till rummet. Klockan 21,15 slocknade jag som en gris.

På lördagen spelade Per 36 hål, två varv. Det är helt sjukt jobbigt ska ni veta. Under fredagen och lördagen gick jag 43000 steg. 43000!!! Bara på golfbaneområdet bör tilläggas. 3,4 mil golfterräng. Eller terräng och terräng. Banan är helt platt men det blåste riktigt mycket så det var jobbigt att gå i motvinden. Det sägs ju att man bör gå 10000 steg om dagen. Jag gick alltså 43000 på en och en halv. 7 timmar och 40 minuter gick jag. Det är tiden som jag var aktiv. Det är en jädra massa tid.


IDAG
Idag har vi vart på banan mellan klockan 9-17.30. Har haft träning med Fredrik och Staffan hela dagen. Trökigt att greenerna är så dåliga annars var det roligt. Men jag är riktigt slut nu. Har inte legat och tagit det lugnt nånting i helgen. Inte en endaste sovmorgon. Det är ju min höjdpunkt. Att få sova ut.

Per var jätteduktig på en av övningarna idag. Man skulle putta på en grej som såg ut som en lång linjal. Världsrekordet är 37 puttar på raken där bollen inte ramlar åt sidan. Per klarade 27. Jag klarade 6. Så det var riktigt svårt! Okej, det låter kanske inte så svårt, men det är det.

Idag har Pers föräldrar vart gifta i 40 år. 40 år! Jag som tycker att jag och Per har kommit långt, 5 år i sommar... Man har ett antal år kvar. Men tänk så mycket lycka man får uppleva under dessa 40 åren!



1. Pertan.
2. Fridan.
3. 5000 kronors klubborna.
4. Synd att jag syns, men jag var lite jäktad.
5. Caddien.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ojojoj, golf före shopping. Du får komma ner till oss Frida och storshoppa! Ni kanske rent utav kan ställa in malmö resan och komma hit istället? Vi har ju faktiskt en sån där slagbana(?) ute på lidingö också ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback