Havet gungar

Hemma från havet. Det var riktigt roligt och lärorikt. Vi gjorde Mayer Briggs personlighetstest. Intressant. Så nu har jag fått papper på hur jag fungerar. Och jag fungerar verkligen på det viset som testet fick fram. Så det var kul.

Vi hoppade på båten vid 18 tiden och vid 21 var det dags för middag. Då hade vi haft utbildning tills dess. Det ingick dricka till maten, så man fick dricka så mycket man kunde och hann. För de stängde pumparna som man hämtade drickat ifrån en och en halv timme efter att de började servera maten. Så sex minuter innan man skulle få börja köpa sitt eget vin fyllde vi på ett par dricksglas med öl och vin och bunkrade upp. Man får inte vara helt dum.
Körde en förfest variant i killarnas hytt. Vi hade fyra hytter. Tre låg bredvid varandra längs bak på båten och en hytt låg på ett däck under plus längst fram. Hmm. Mycket märkligt kan tyckas.

Jag, Ida, Marie och Fredrik drog och dansade. Hittade bara ett dansgolv. Litet som fan och de spelade bara massa dansbandsmusik. Inte så förbaskat många unga precis. Så jag kollade med bartendern om de inte hade nåt som liknade ett disco. Jovisst svarade han, gå till däck 10. Om man kollade på Däck 10 på båtkartan så stod det bara att det var ett soldäck där. Och eftersom vi fyra är oruttinerade båtåkare så hade vi ingen aning om att det var världens partaj där! Jag och Ida tjatade resten av kvällen vilken miss det skulle ha vart om vi hade missat hela discot. För det hade det vart.

Gick och la oss strax före fyra tiden. Skönt när vi skulle upp vid 8... Blev ett antal snooze innan vi maka oss mot duschen.
Frukost vid nio och sedan utbildning igen vid halv tio. Fick lite fritid mitt på dagen innan vi körde igång efter lunch igen. Då passade vi på att handla på tax-free och vila. Skönt.

När båten slängde i ankar var vi typ fortfarande kvar i konferanssalen så det blev upp på hytten och ner med väskan i ganska raskt tempo. Men det var hur coollugnt som helst. Vi var ju ett antal personer som skulle av båten... Bussresa hem. Trött som få.

Det sjukaste nr 1.
Pelle ifrån min grupp på jobbet skulle också åka båt visade det sig. Kul för han att inte slippa jobbet ändå!

Det sjukaste nr 2.
Träffade Pers kusin Lotta på discot! Det kändes mysko. Ännu mer mysko för henne eftersom hon ändå bor i Stockholm, lite "enklare" för henne att åka på nå vis.

Idag fick jag sovmorgon. Så otroligt skönt. Så jag jobbar mellan 14-18. Sov till 11. Det behövdes. Nu är det frulle som gäller, sedan dammsuga övervåningen (hjärtat hade vart så duktig och dammsugit hela nedervåningen, puss), sedan duscha.

Bilder. Från vänster:
Kattis, Ida, Björn, Fredrik, Erik och Kavla på disco.
Ida äger dansgolvet!
Kärleksparet Marie och Erik äter frukost. (Marie tröck två tallrikar med pyttipanna!)
Folk solar i stora kanoner på soldäck. Herregud.

Kommentarer
Postat av: KungErik

Allt jag inte minns förnekar jag, men nu finns det ju bildbevis, så jo... jag var med på resan då... Tur att du inte såg mig i solstolen och tog kort på det, kunde ju känts en aning fjolligt...

Postat av: KungErik

Du glömde att skriva att marie var med på bilden (när du har listat alla namn... varför förneka att hon är med på bilden?)

2007-03-27 @ 12:36:10
URL: http://www.stuffonmycat.com
Postat av: Frida

Nu har jag i närbild studerat den bilden som jag antog att du menade att Marie var med på och jag ser henne inte. Nog för att hon är liten... men inte så liten! Förklara dig!

2007-03-27 @ 22:17:07
Postat av: KungErik

Fel av mig. Jag var nog full när jag skrev det där... sorry...

2007-03-28 @ 08:59:00
URL: http://www.stuffonmycat.com
Postat av: Ida pida

Ja det ser ju ut som att jag har kul iaf...
Men det var väl förmodligen där som Carolas: Evighet ljöd i högtalarna! Wohoooo!

Puss på dej

2007-04-04 @ 12:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback