Varmt varmt varmt

Det är så varmt ute. Sommarvärme. Det ska bli sämre väder till veckan sägs det. Trist. Men jag hoppas att det blir bra väder till vecka 26 iaf. För då börjar min semester.

Nu är jag ensam i vår stora lägenhet igen. Per är i Södertälje den här veckan. Somrarna är allt bra härliga, när vi bara ses 2-3 dagar i veckan... Det är inte så varje vecka men det blir lite tävlingar. Kanske jag kan följa med på nån i sommar.

I onsdags slutade jag klockan 13, man jobbar bara halvdag före röddag när man är adminpersonal. Skönt. Då åkte jag till Mobackes och handlade lite blommor. Det är ju helt sjukt vad dyrt det är där. Men som tur var så hade jag fått presentkort av mamma när jag fyllde år. Åkte hem och planterade lite och duschade sen och gjorde mig i ordning för innebandyfest i Segersta. Men jag var nykter och körde. Men lika gla var jag för det! Jag är nog en av de bättre jag känner på att festa nykter. Skönt på torsdagen, skulle spela golf och fixa på balkongen så jag kände inte riktigt för att vara bakis i värmen...

Så jag spenderade torsdagen med att plantera lite blommor och spela golf med pappa, pelle och pillan. Kan väl knappast stoltsera med att jag firade nationaldagen... Kollade iaf på fotboll sen. Själv i soffan, eftersom Per hade åkt till sthlm på förmiddagen. Riktigt festligt.

Idag har jag tränat på Hårga. Vi körde korta wedgar på övningsfältet. Varmt. Sedan planterade jag klart på balkongen. För er som inte har sett den, så är det en jäkligt stor balkong. Drygt 40 kvm. Men jag använder bara en tredjedel ungefär, men det blir ändå mycket plats att fylla med blommor. Vi har till och med en hammock!

Nu ska jag snart hoppa in i duschen. Sen ställa klockan. Sen sova. Glömde bort klockan imorse. Eller glömde ställa den igår. Det resulterade i att jag kom en halvtimme för sent till jobbet. Men jag stannade till fem så det jämnade ut sig.

  
Sigge i snygga rosa kläder! Jag och Lena hade lika :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback