Trötter

Jag är så trött. Har sovit en stor del av kvällen i soffan. Tror det var behövligt. Men när jag sover under kvällen blir jag så trött i huvudet och kroppen när jag vaknar att det bara är jobbigt.

Hr vart dålig och skriva i juni. Det beror på värmen och golfen. När det varmt sitter jag inte gärna vid datorn utan det blir ofta golfbanan och när man är på golfbanan är man sällan borta i en timme. Så det blir inte mycket tid över.

Är dålig på att läsa också. Skyller även det på tidsbrist och värme. Jag försökte läsa när jag var i stugan med pappa pch Izzi i lördags men det var svårt med en lekande hund på filten hela tiden.

I helgen var jag ju på fest på Dönjegården. Det var roligt. Marcus och Patrik fyllde 23 år. Men det var trist att jag var tvungen att åka hem så tidigt, försvann strax före tolvtiden. Skulle ju upp på söndagen för att spela foursome KM klockan 6.30... Var skitmycket folk på festen iaf. Otroligt mycket olika folk. Men sånt är skoj. Inte för att jag är så bra på att mingla kanske, utan hellre pratar med de jag känner. Sen när man är nykter med bara fulla människor vill fyllorna bara snacka en massa onödig goja så det blir bara ännu drygare att försöka hålla en konversation. Bättre att hålla sig till de som man faktiskt gillar då.

Jag och Isabell vann foursome KM. men det vart särspel. Så vi vann på tredje särspels hålet. Särspel är som sudden death. Den som gör det bästa resultatet först vinner. Är man lika efter ett hål går man vidare. På stora tävlingar spelar man bara ett och samma hål. Men inte på KM. Foursome är en spelform där man spelar i lag och slår varannat slag. Den svåraste spelformen.
Per kom hem på söndagkväll. Han kom på 13:e plats på Salem Open. Så han vann med sig lite pengar hem. Det var roligt för honom. Jocke Rask vann helt överlägset! Mycket roligt för honom.

Idag åkte han till Jönköping. Han blir borta ända till tisdag. Inte så roligt. Vill gärna ha honom här. Finns inge tråkigare än att laga mat själv. Så jag kommer att försöka snylta massa hos mamma och pappa. Idag åt jag nudelsoppa. Fy. Inte mycket bra i en sån förpackning. Skäms på mig.

Igår var jag till Klara för hon fyllde tre år! Hon börjar bli så stor. Tyvärr så skulle vi iväg till golfbanan, skulle ut och spela med dam- och herrlaget, så jag kunde inte stanna länge. Men hon fick öppna paket iaf.



Mums vad gott med pinne!



Kolla mina gaddar!



Titta in ögonen! -Ta inte min boll!



Helt utslagen på väg hem.



Skruttan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback