2008, vårt år.

Ja då var julen över. Min julledighet var helt tipptopp i år! Har vart ledig sedan julafton och går tillbaka till jobbet på onsdag, och bara en endaste semesterdag har jag behövt utnyttja. Bra när alla röda dagar infaller så perfekt! Skönt att vara ledig flera dagar i sträck. Och när jag kommer tillbaka så kanske jag inte kommer att jobba i en månad ens. Det känns helt otroligt. Jag vill jobba så länge så möjligt så att jag inte behöver slösa några föräldradagar. Det känns ju tråkigt när det inte finns någon bebis att ta hant om ännu... Och vem vet om jag går över tiden med två veckor? Det får vi verkligen inte hoppas, utan den 4:e feb är dagen vi räknar stenhårt med! Och skulle den söte lille bebisen vilja titta ut lite tidigare så går det bra det med. Bara inte imorgon. Stackars de satarna som är född på nyårsafton.
Vår bebis planerades in så att det inte skulle finnas någon risk för att det skulle bli en årsmodell 2007. Sedan om det nu skulle vara dags imorgon, är det ju inget att göra något åt.

Vi var till barnens hus och handlade lite häromdagen. Kollade bland annat på babysitters. Fanns ingen bra till rimligt pris så vi gick till Jysk. Där hade de en blå på rea för 100:-!! Utan lekbåge dock. Jag var lite fundersam i början, men som tur var övertalade Per mig om att vi kan faktiskt köpa en ny sen om vi skulle vilja, 100 spänn är ju verkligen ingenting. Och om det blir en flickbebis så struntar hon nog helt och hållet i färgen, och att den inte var så extravagance. För funktionen är verkligen toppen! Hur enkel som helst att ändra läge på både rygg- och sittdelen. Och så kan man välja om den ska vagga eller inte. Så det var kanon. Bra att Per är med.

En filmkamera har vi köpt också!! Fick pengar i julklapp av Pers föräldrar att köpa en för. Så nu ska Per både hantera kamera och filmkamera på BB :) Men vi kommer inte att filma själva förlossningen. Det vill varken jag eller Per. Men däremot vill vi kunna filma när vi är på BB efteråt. På bebisens första timmar. Sötfisen våran. Det kommer att tas så mycket bilder på den här bebisen att datorn kommer sprängas. Ni vet vad ni har att vänta på bloggen framöver... Ut med magbiler, in med söta bebisbilder!

Ja, som sagt. Julen är över och snart börjar ett nytt år. 2008 kommer att bli världens bästa år. Vårt år.

Min kärlek!


Kommentarer
Postat av: Lena

Frida, du får mig nästan att gråta. Du låter så lycklig vännen! Gott nytt år på dig! Kramar!

Postat av: Mimmi

Hej på er alla tre! Hoppas ni haft en bra jul och ett härligt nyår! Själv är man hemma igen från España :D
Skönt julkort jag fick. Tack!
Kollade in era bilder på huset! Fy fan va fint asså!!!! Ni är ju för fan proffs på att inreda... eller kanske ska jag ge äran till Frida?
PUSS

2008-01-03 @ 12:48:40
Postat av: Frida

Gullig du är Mimmi!! Det var faktiskt Per som hittade tapeten till vardagsrummet, och den gör ju mycket :) Hoppas att Spanien har vart underbart! KRAM

2008-01-03 @ 23:10:27
URL: http://fofroridoda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback