Påsken är över

Påsken kom och försvann. Nu är det jobb som gäller imorgon. Har vart riktigt skönt att få vara ledig i fyra dagar. Önskar bara att det hade kunnat vara någon dag till...
Käkade som jag skrev om tidigare på Lilla K i lördags och firade morfar. Det var trevligt. Påskbord. Var inte överdrivet stort dock. Varesig lokalen eller utbudet på mat. Jag gick på dagis där när jag var liten, men jag har alltid trott att det var mycket större än det faktiskt är. Kan vara för att jag kommer ihåg det som femåring. Och då är man ju lite mindre.

Hem och gjorde iordning det sista inför festen som skulle vara här på kvällen. Johan och Sara kom vid strax efter fem tiden. Så vi spelade lite Buzz innan de andra kom. Och vem vann det allmänna spelet mån tro...! Jovisst, stjärnan själv såklart. Man är ju allmänbildad som få... ;)
Körde en massa singstar på festen, men redan vid 22 drog vi ner på tranan. Rätt så jobbigt att spendera så pass många timmar på det stället. Jag och Per gick vid halv två tiden. Ont så in i helvete i fötterna hade jag. Fy satan. Käkade en kebabrulle och ringde efter kusinvitamin. Vägrade gå hem. Då hade per fått burit mig.
Men det var riktigt skoj ute! I alla fall om man frågar den ena halvan av hushållet. Den andra halvan hade kunnat gå hem vid 23. Den äldre halvan.


Igår käkade vi lax i Kilafors. Gott. Svängde in till Veronica och Z i Segersta och lekte med Amelia. Var där ett par timmar, kikade på film och så. Fia ville att jag skulle med ut, men näe, man är ju en bangare.


Började läsa Självkänsla Nu! igår. Har redan läst halva. Känner verkligen att det är en bok jag behöver läsa.

Idag har vi vart på Bolle och slagit lite. Riktigt mycket folk där. Trevligt att träffa lite kändisar. Jäkligt skönt i solen, men i skuggan är det ohyggligt kyligt. Vill att det ska bli varmare tider igen. Så skönt med sol och värme.

I eftermiddag ska vi till Helene och Johan och grilla. Gott.



Från vänster.
Brorsan har kommit igång.
Killarna kollar vem som tål mest. Jocke förlorade bägge gångerna... aj.
Sara, jag och Tranfeldt.
Tjejerna sjunger.
Jennifer käkar nattmacka. Klockan halv tio.


Kommentarer
Postat av: Fia

Tack för en sjukt rolig helg!! Du skulle vart med på söndagen också, vi saknade dej! Valborg nästa gång kanske? :) Keep in touch! Kramar

2007-04-11 @ 15:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback