Fredagsfilmer

Usch så kallt det är ute nu för tiden. Ruggigt och usligt. Fy. Jag som gillade solen och värmen så hjärtligt när den kom förra veckan. Jag skulle verkligen kunna leva i ett Sverige utan vinter. Ja. Så skönt. Bara vår och sommar och lite sensommar. Regna skulle det få göra på natten.

Var på Bolle och slog lite golf i onsdags. Vi hade damträning. På söndag ska vi filmas och analyseras av bland annat Fredrik Jendelid. Han har tränat Jesper Parnevik. Det ni. Jesper och Frida minsann. Golfklubben har en satsning i år på juniorer och herr och damlaget. Så det ska väl bli kul att få höra en riktig tränare säga det jag redan vet. Samma fel på svingen fortfarande. Kanske det kan bli nån ändring nu iaf.

Ikväll har jag och hjärtat hyrt film. Inte mindre än tre stycken. Vi köpte mat från Spicy Cow och har avverkat två stycken nu. Casion Royale, den nya Bond filmen, och World Trade Center. Bond var riktigt bra och den om 11:e september bör man se bara för att. Den händelsen var så verklig för så många människor. Jag minns att jag satt och pratade i telefon i lägenheten i Västra Skogen när de visade det på nyheterna. Helt overkligt. Som så många andra sa såg det ut som att det var från en film. Sedan satt vi och kikade på tv monitorerna vi hade i caféterian på skolan varje dag. Sjukt. Det är så länge sedan nu.

Den tredje filmen är The Holiday. En komedi med Kate Winslet, Cameron Diaz, Jude Law mfl. Verkar mysig. Får väl titta på den imorgon. Vår tv funkar inte när det är storm ute. Som det har vart idag. Så vi var tvungen att försäkra oss om att vi hade nåt att titta på genom att hyra film.

Vet inte riktigt vad som händer imorgon. Får väl hoppas att hammocken står kvar på balkongen bara...

Nu är det snart dags att krypa till kojs.

Sov gott vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback