Bara barn

Jag och Per har vart barnvakt nattetid för första gången. Klara sov över här från fredag till lördag. Det gick väldigt bra. Redan strax efter sju tiden började hon att prata om att gå och sova. Så vi värmde välling och läste Mumin i soffan. Sedan gick vi upp och la oss i sängen och läste en till Muminbok. Klockan åtta släckte jag lampan och sju minuter senare sov hon.


Per frågade henne i soffan när hon drack välling om hon var trött. Hon svarade inte så jag sa till henne att Per hade frågat en sak. "Jag pratar inte med han" blev svaret. Per är ingen stor favorit där. Hon är så rolig. När jag hade släkt lampan låg hon som vanligt och vred på sig och snurrade runt och pillade massa. Och så hör man:
- Vad är det som låter?
- Det är inget som låter.
- Jo, men vad är det som låter?
- Det är bilarna utanför på vägen som låter.
- Det låter som att det vore här.
Funderar massa gör hon. Efter att jag hade sagt några gånger att vi skulle vara tysta för att vi skulle sova började hon viska istället. Så tystare blev hon ju i alla fall.
Det enda som hände under natten var att hon gnydde lite pga växtverk i benen, resultatet av det blev en massa sparkande och vridande. Per tyckte att det var trångt och gick till soffan vid halv fem tiden.

Klockan sju vaknade jag av att någon låg och pillade och petade på armen. Så gör hon. När jag tittade upp hade jag ett litet blont knytte ett par cm från ansiktet. Hon skrattade. Och som alltid undrade hon vart Per var och vad han gör. Men så fort hon väl träffar honom blir hon knäpptyst.

Fixade välling, lite senare frukost och så drog vi till Röste för att leka med Izzi. Gick på skogspromenad med mamma.
När Helene kom och hämtade Klara vid halv ett tiden frågade hon Klara om hon hade vart blyg för Per. "Näe jag har inte vart nå blyg!" blir svaret. Haha. Definiera blyg.

Eftersom jag var trött som ett as efter att ha klivit upp så tidigt en helgmorgon slocknade jag och vännen på soffan och sov i en dryg timme. Gjorde oss i ordning för 30-års fest hos Sven. Ännu mera barn. Den festen liknande nästan mer ett 2-års kalas än en 30-års fest. Massvis med barn i varierande åldrar. Det som underhöll mest var Alva, 1 år 10 månader, Svens dotter. Hon dansade. Hon pratade. Hon puttade stackars Albin. Hon hade fullt sjå att se till så att ingen lånade några leksaker. Ja,hon var väldigt underhållande. Helt bedårande.

Kvällen slutade tidigt. Drack ett par glas vin och sedan taxi hem vid halv tolv. Skönt. Riktigt sovmorgon idag. Klockan elva blev jag väckt av en sötnos som kom krypandes tillbaka i sängen.

Idag har vi vart ut och cyklat igen. Vi tog en tur till Bolle och kikade lite. Var flera som gick ut och skulle spela på banan.
Har vart i Kilafors och käkat vofflor också.

Nu ikväll frågade jag Per om han ville ha en morot. Nä han ville ha glass istället. Och så tog jag fram russin. Då tog han en näve chips! Så ser vårt förhållande ut. Jag försöker verkligen äta bättre. Misslyckas jag vet ni vems felet är.



Kommentarer
Postat av: FD Chef

Hmmm, undrar om det inte dags att skaffa eget barn snart.....

2007-04-02 @ 16:20:34
Postat av: Sara.

Han valde nog att framhäva sin gulliga sida i stället :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback