Tröttfisa på skogspromenad

Igår på förmiddagen gick jag och barnen ut i skogen. Jag satte Nora i bärstolen och sedan gick vi runt och letade mattisrövare och rumpnissar.

Vi har nämligen Borkaskogen och Mattisskogen inom gångavstånd. Signe är så duktig! Hon såg rådjursbajs och har full koll på att det verkligen är bajs från ett rådjur. "Titta! Rådjursbajs!"

Nora tyckte nog det skumpade skönt i bärstolen för helt plötsligt hörde jag hur den snoriga lilla näsan snarkade :)
Efter lunch var vi ute igen och då testade Signe cykeln. Gick superbra, och snabbt trampade hon! Men så kommer jag på att vi har ju inte hjälmen på! Jisses. "Men vi skulle ju bara ta en liten tur" säger Signe, som för att försvara min miss, och sedan säger hon att hon vill kliva av cykeln. Haha, så hon blev kanske lite spak. Bra att hon tycker det är viktigt med hjälm i alla fall, även om vi var framme vid uppfarten när hon klev av.






image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback