Sjuklig Signe

Signe åkte på magsjuka inatt.

Kvart i ett ropade hon på mig, hon hade ont i magen. Jätteont i magen. Till slut fick hon en Alvedon utifall det var magknip som inte ville ge med sig. Jag frågade om hon kände sig illamående, men det är såklart svårt för en fyraåring, som har magsjuka max en gång per år, att veta hur det känns innan man ska kräkas.

Hon ville prova sova i vår säng... Men när hon inte kunde somna hos oss ville hon gå tillbaka till sin egen. Hon ger mig sin snuttefilt och gosekanin. Klockan har hunnit bli kvart i två. Precis när jag sätter mig upp hör jag det hemska ljudet. Hon kräks. Rakt mot mig. Rakt i vår säng. Medan jag bär henne snabbt mot badrummet kräks hon på golvet, på badrumsgolvet och vidare på golvet i duschen.

Som alla vet så släpper det onda i magen direkt efter att man har fått kräkts och Signe stod rätt glad i hågen och inspekterade riskornen som låg på golvet nedanför henne, som hängde i håret och som täckte hennes händer. Lilla fisan.

Efter duschning, sanering och nya sängkläder kunde vi somna om. För att sedan kräkas i en hink fyra gånger till. Puh. Jag tog sittkuddarna från soffan och "sov" resten av natten i Signes rum. Men som ni säkert förstår blev det inte mycket sova.

Signe vaknade dessutom före sex har jag för mig.

Det blev två glassar, en halv bulle, en halv pannkaka, några morotsstavar, några tuggor spagetti och köttfärssås och 250 ml välling innan hon däckade medan jag läste Kalle Blomqvist halv sex i eftermiddags/kväll. Undrar när hon vaknar imorgon...

Sa jag att jag hade 39 graders feber igår? Jag var risig hela dagen och när jag kom hem från jobbet tog jag tempen. Jag hade planer på att sova bort det inatt... Ha ha haaaa. Förmodligen. Så idag var jag hemma. Aldrig har jag väl vart så sjuk som jag har varit efter jag blev mamma. Småbarn drar med sig de mest otrevliga baciller från förskolan.

Per är också förkyld, så nu hoppas vi att vi slipper magsjukan och framförallt att Nora klarar sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback