Signe Skriver

Ofta laddar jag upp en bild på Facebook för där får man snabb och trevlig respons :) Här är det inte samma sak.

Men bloggen vill jag ju ska handla om min familjs vardag, vilket den inte riktigt har gjort den senaste, rätt långa, tiden.

Så därför lägger jag upp ett mobilinlägg med två bilder från förra veckan. Nu när jag faktiskt på ett rätt smidigt sätt kan mobilblogga.

Att Signe gillar att skriva är kanske lite uttjatat nu, men jag måste för min egen skull skriva att hon även kan läsa en del ord. Sånna ord som hon alltså inte har läst in och kommer ihåg. För hon har ett otroligt minne. Exempel på sånna ord är: Pippi, Emil, Madicken, och osv. Namn på Astridfigurer kan hon läsa direkt, som att det är en bild för henne. Samma sak med "och".
Vi satt och tittade på tv där det var textat och så började Signe helt plötsligt säga "och, och.. och!" Då satt hon och hittade de orden på textremsan som susade förbi.

Men nu till det jag tänkte skriva! Vi har tränat mycket på att ljuda orden när hon sitter med sina pysselböcker och när vi var i tvättstugan härom dagen frågar jag om hon kan läsa två ord på tvättmaskinen. Då ljudar hon på helt egen hand fram: SLUT och FRÅN!

Det var inte bara mamman som var stolt :) Hon är så söt när hon blir stolt över sig själv!


Kommentarer
Postat av: Lena

Otroliga unge! :)

2011-10-16 @ 15:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback