Vimmerby - here we come!

Och så är snart den här veckan förbi. Tjopp tjopp liksom. Jag har suttit och letat boende söderut, för vi ska ha semester i Vimmerby i år och besöka Emil, Pippi och Signes andra favoriter på Astrid Lindgrens värld. Vi ska också besöka Katthult, den gården där Emil spelades in. Det finns fortfarande trägubbar kvar i snickerboa och Signe som har en egen snickebo bakom soffan här hemma kommer förmodligen att stortrivas :)

Det slutade med att jag ringde och bokade tre hotellnätter idag. Det ligger 3,5 mil utanför Vimmerby men eftersom vi ska stanna i 3 nätter ville vi gärna ha dusch och wc i stugan och vi skulle bo i stuga. Och det blev verkligen helt otroligt dyrt så det blev billigare med hotell. Skönt att få en bäddad säng varje dag och hotellfrukost serverad tre morgnar i rad också :) Det finns hotell mitt i Vimmerby också, men det blev dyrare och Best Western är inte känd för stora rum precis...

De hade ett paketerbjudande med just 3 nätter och 2 dagar på Astrid Lindgrens Värld så vi tog det. Då får man bo i ett familjerum och han jag talade med på telefon intygade att rummet har gott om plats. Hoppas det stämmer, för jag nämnde att det kan ju vara lite trångt att få plats med barnsängar och dylikt, men det skulle vara nemas problemas på deras hotell. Låter lovande! Och i erbjudandet ingår 2 timmar i releaxen också! Bubbelmys för familjen med andra ord! 18 juli åker vi, trångt som attans på alv förmodligen, men det är bara högsäsongen som funkar eftersom Pers jobb har industrisemester och stänger igen under fyra veckor.
Här ska vi bo för 3775:- inkl inträde till Astrid Lindgrens Värld. Det kommer att bli supermysigt!

I måndags var vi ute på åkern nedanför oss och lekte. Signe älskar att klättra och där finns massa stora stenar. Hon har valt ut en sten som är hennes hus och sedan har hon bestämt vart jag bor och övriga i vår släkt :)

Imorgon blir Nora 5 månader och vi ska gå på begravning. Pers farmor gick bort på Långfredagen, 93 år gammal, och imorgon är det begravning för närmast anhöriga. Signe får vara och leka med mormor under tiden.



"Mojselemojs" är ett ord som jag och Signe brukar använda, och den här leran var verkligen just mojselemojs. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback