Tips på solskydd till vagnen

Jag har köpt en solskärm till Noras vagn. Det var ett tag sen nu och jag har tänkt blogga om det ett tag, men nu gör jag slag i saken.


Jag minns inte exakt vad den kostade, tyvärr. Men inte mindre än 199:- och inte mer än 299:- Tror jag. Köpt på Barnens Hus och med 50+ i UV-skydd. Den är av märket Teutonia men passar alla vagnar skulle jag tro, vi har en Brio.

Den är superbra och superenkelt att fästa, men jag tar aldrig bort den. Jag tycker att den gör vagnen mycket mysigare då det inte blir så öppet som det gärna blir när man bara har den vanliga suffletten.

Enda gångerna jag har den fullt nere (stängd) är när det är kvällssol eller möjligen morgonsol. När solen inte är så högt på himlen helt enkelt, annars har jag den oftast i något mellanläge. Det gör att det blir rätt mörkt i vagnen (iaf vid mulet väder) när Nora ska sova, vilket hon verkar gilla. Vi använde solparasoll till Signe, men det är så himla bökigt att få styra om det så fort man svängen och solen hamnar annorlunda, nu kan man ju om man vill kombinera det här skyddet med ett parasoll som kan täcka kroppen från sidan lite bättre.


Kommentarer
Postat av: Helene

Den kostade 180kr, ringde å kollade tidigare.

2011-05-30 @ 22:19:18
Postat av: Frida

Haha där ser man! Vi har pengar i överflöd, förmodligen därför jag har lite dålig koll ;) Tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback