Reflexskärm!

Jag har köpt en reflexskärm för framtida fotograferingar. Jag ska fota ett bröllop i sommar och det känns som ett måste ha en. Jag testade den igår på Signe. Se själv vilken skillnad det blev! Den ena sidan är silverfärgad och ger starkast reflextion, den andra sidan är vit. Den här bilden är tagen med silversidan.

Frågan är nu hur jag ska kunna fota UTAN den! Jag menar, jag kan ju inte springa runt med en reflexskärm på gräsmattan när jag fotar barnen... nån måtta får det ju vara!

Signe kom förresten springade till mig igår!

S - Mamma! Du tappade den här! (objektivlocket)
M - Men vilken tur att du såg den! Tack!
S - Ja, jag såg att det var nåt svart som låg på gräsmattan så då tänkte jag att det nog var den där grejen till kameran. Och det var det!

Haha, hon är uppvuxen med en kamera i nyllet den treåringen :) Hon ser en svart cirkel och det första hon tänker att det kan vara är ett objektivlock!


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha! Ser dej springa runt med en stor reflexskärm bakom dej med kameran i högsta hugg, alltid redo :)

Spännande med bröllop, vem gifter sig?

2011-05-31 @ 22:25:41
Postat av: Frida

Haha verkligen! :)

Ja, jättespännande! Och nervöst!! Jag känner inte paret personligen, bara tärnan :) Vilket gör det hela ännu mer spännande och nervöst!

Postat av: Sara

Förstår det, men du är otroligt duktig med kameran så jag är säker på att de blir jätte nöjda med bilderna :)

2011-06-01 @ 08:36:41
Postat av: Sara

Har du sett den här bloggen förresten, http://www.lindapauline.se/

Det är en tjej från ljusdal som brukar fota på bröllop, jätte duktig!

2011-06-01 @ 08:43:28
Postat av: Maria

Ja, men herregud. Det ser jag ju att du inte kan leva utan reflexskärmen. Du får helt enkelt montera den på din kropp på något sätt så den kan vara med överallt hela tiden s.



Absolut ska ni komma å leka nån dag. Vi kommer ju garanterat vara hemma nu när valpen kommer. Inte bara å åka bort då inte.



/M

2011-06-06 @ 23:29:39
URL: http://www.familjenlinden.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback