Nora har fått TÄNDER!

I lördags tänkte jag helt plötsligt: "Jag har inte ens tittat om det är några tänder på G på Nora". Det blir ju lätt att barn nummer två bara åker med av farten har jag märkt. Senare på eftermiddagen säger Per: "Har du sett Noras tänder?"

Tänder? Nora?!? Javisst. Tänder är plural, det betyder att det inte bara är en utan flera! En kändes i lördags och idag känner man båda. Hej och hå vad fort det gick! Signe fick sin första vid 7 månader. Nora 2 månader tidigare... Så nu hoppas jag att det dröjer innan hon får de på överkäken så att hon inte hugger mig! Signe hade precis slutat ammat när hennes dök upp, men jag har ju planer på att amma ett tag till med Nora... jag vill inte bli "tvungen" till att sluta för att det gör för ont.

Jaja, nu är det här iaf :) Och som vanligt är hon en fantastiskt go och glad bebis, kanske att hon möjligen har bajsat lite mer de senaste dagarna men annars har vi inte märkt nåt.


Kommentarer
Postat av: Angelica J

Visst är det underbart att se dom små växa och utvecklas hela tiden. :) Moa var precis 4 månader när hon fick sina första två tänder men det gick jättebra att amma ändå. När jag slutade när hon var kring 10 månader tror jag hon hade 6 eller 8 tänder och hade aldrig bitit mig. Men det är ju olika från barn till barn. Hoppas allt är bra med er.

2011-05-11 @ 21:06:53
Postat av: Frida

Åh vad skönt att höra Angelica! Jag får hoppas att Nora inte har nåt utbyte av det också ;)

Och ja, det är verkligen helt underbart!

Postat av: Lina

Ja, både Vilma och Tuva har haft många tänder, Vilma ammar ju fortfarande och det går så bra så. Men om hon somnar så kan hon bita för att hon inte vet vad hon gör...:)

Häftigt vad de växer!

Kramar

2011-05-12 @ 10:14:21
URL: http://lhoof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback