Vasaloppet var tufft

Vasaloppet blev en tuff nöt för Signe att knäcka. Jag förstår henne. Det var hennes första riktiga lopp, hon gjorde ju skidpremiär igår kväll och vem som helst förstår att det är för lite träning för ett vasalopp. Trots hjälp och stöttning av sin pappa bröt hon strax före Evertsberg. Hon ville inte åka (gå) en meter till och Per fick bära henne gråtandes tillbaka till starten i Sälen... Hon skyllde på dåliga spår: "Det var massa hål!" (De som gick omkring och hjälpte alla upp när de ramlade gick ner sig i snön, därav hålen). Stackars liten!
Hon ville inte sluta gråta och hon ville åka hem. Genast. Så det blev inge mer förskola för henne idag. Hon lyckades få med sig en guldmedalj hem iaf, även om den inte gjorde henne på bättre humör så kanske hon kan glädjas åt den längre fram :) 

Efter att Signe hade kommit hem och fått i sig lite mat fick hon nya krafter och vi gick ut och lekte i det fina vädret. Per åkte till Kilafors och hämtade hem ett par gamla skidor efter hans pappa som förmodligen stått orörda i minst 30 år. Så nu har han åkt upp en runda åt Signe på "gräsmattan" så att hon ska kunna träna mera skidor.
Per verkade tycka att det var väldigt roligt med skidor, han for upp och ner för uppfarten, så nu är de två som kan brassa runt på varsina uråldriga skidor!

Lilla Vasaloppet var kl 10 så jag och Per tog en promenad runt Kilafors efter att vi hade lämnat henne vid 9. Det har verkligen varit superfint väder idag och skönt med en promenad! Igår umgicks jag med Helene och vi gick en rejäl runda, så nu har jag verkligen slagit på stort! Jag har inte gått en bråkdel av vad jag gjorde när jag var hemma med Signe. Men jag har tur. Jag måste ha en otrolig ämnesomsättning för jag passerade inskrivningsvikten jag hade med Nora (och med Signe med, för den delen) för någon vecka sedan. Nu ligger jag mellan 59-60 kg. Jag hade 60 kg som inskrivningsvikt med både Signe och Nora. Med Signe var jag nere på 54 (!) kg under sommaren. Dvs när hon knappt var ett halvår. Hon åt upp mig och jag kunde inte göra så mycket. Ja, det här blev en väldig parentes i sammanhanget :)

Här kommer två bilder från idag. Vi skottade upp en soffa där vi kunde sitta och sola och fika lite grann.


Kommentarer
Postat av: Sara

Bra kämpat Signe! :) Vi har tagit upp två par skidor till järvsö som hör hemma i röste, vill du ha ner dem? Så att du också kan åka? Vi hade dem där för att kunna åka med Alfons men vi är ju hem så sällan så de kommer säkert till bättre använding hos er!

Postat av: Anonym

Men va kul med skidor! :) Neo har aldrig testat men nu SKA d bli vår så ja väntar till nästa vinter :)

Men du kan inte ha gått up många kilo att gå ner va? :)

2011-03-18 @ 08:44:00
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback