Varmt ute, varmt inne, varmt i kropp och varmt i sinne.

Vilken värmebölja vi har fått! Idag har vi haft besök av mormor större delen av dagen och på eftermiddagen kom barnens morfar. När Per kom hem efter en heldag från golfbanan stod bordet dukat med grillat, klyftpotatis, sallad, vitlöksbröd och såser. Och cola såklart. När Signe är med mig och handlar vill hon alltid att vi ska köpa Coca Cola till Per och så säger hon gärna till kassörskan att den är till hennes pappa, för han gillar minsann cola! :) Och när hon ritar teckningar till Per ritar hon en snusdosa och så får jag rita en colaburk, för det är vad han gillar. Enligt henne.

Vi har vart ute massa idag. Nora har sovit två rejäla långpass inne i sängen, hon tog kanske igen sig från gårdagen då det blev tre lite kortare sovningar. Det var skönt och när hon sov på förmiddagen fixade jag poolen till Signe så att hon fick bada och så satt jag och solade bredvid. Lyxigt!

Per har spelat foursome KM idag, han kom hem som klubbmästare till ett dukat bord på altanen. Han har det rätt bra, den där pappan. Sen tog mamma hand om all disk medan vi gjorde i ordning och la barnen, så han slapp det med. Nu har torktumlaren vart klar i 45 minuter kanske, och tvätten ska hängas (vi brukar tumla barnens kläder i 30 minuter så att de blir lite mjukare). Det fick bli hans uppgift eftersom han slapp allt det andra. Men han har såklart slocknat så han får glatt ta tag i det när han vaknar då... För jag gört inte!

Det har iaf varit en trevlig dag i trevligt väder!


Kommentarer
Postat av: Anonym

visst e d skönt? Stella sover oftas en gång, och då 2.5-3 timmar, så man hinner en del :)

Postat av: Smsa Låna

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att skriva :)

2011-07-20 @ 05:15:33
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback