Sola och bada!

Idag har vi solat och badat hela dagen lång! Vi kom till Ohn i Segersta strax efter 10. Vi hann inte ur bilen ens innan jag kom på att vi hade glömt Signes armpuffar och badring. Bara att vända och åka hem. Bara en aning drygt. Vi var tillbaka en knapp halvtimme senare och sedan var det strandmys till klockan var närmare halv sex! Jag hade tagit med mat så att vi hade både till lunch och middag, så Per kom till oss efter jobbet. Det är härligt med den sena eftermiddagssolen, då vågar man ha Nora framme lite mer. Annars får hon mest sitta under parasollet och häcka. Jag tror att hon ska bränna sig och utveckla hudcancer efter två sekunder i gassande solsken. Typ.

Jag lämnade kameran hemma idag, men här kommer en rad med badbilder från förra veckans fina dagar!

Tisdagen spenderades på Ohn med Elin och Valter. Signe var inte nå fessig utan badade skrattandes för första gången den här sommmaren. Nora fick för första gången se badvatten utanför badrummet och förundrades över vågorna som kom in mot stranden.

På onsdagen åkte vi med mamma till stugan i Simeå. Det började riktigt illa med att Izzi blev huggormsbiten i nosen så fort vi klev ur bilen. Jag hade inte ens hunnit lyfta ut Nora... Så mamma fick bege sig till veterinären med henne och när de kom tillbaka var hon en sån ledsen jycke resten av dagen. Signe gick på dasset själv och stampade högljutt vartän vi gick för att det inte skulle komma fler ormar. Nu säger hon så fort hon ser en liten grästuva att det kanske gömmer sig en ormbebis där... Undrar om hon kommer att utveckla ormfobi nu. Jag som hade hoppats att hon skulle slippa det.

På torsdagen var vi tillbaka på Ohn tillsammans med Signes farmor och farfar. Christina premiärbadade i Sverige på säg, ja säkert ett par decennier!
Signe är väldigt nöjd med att ligga i skuggan under parasollet och leka med diverse saker. Här har hon hittat två pinnar som hon kan förvandla till vad helst hon vill.


Kommentarer
Postat av: Veronica Jonsson

Du tar så otroligt härliga bilder du Frida :)

Hoppas allt e bra med dig och de dina, önskar er en fortsatt fin toppensommar.



Kram

2011-07-08 @ 01:01:28
Postat av: Frida

Men tack snälla, Veronica! Detsamma till dig!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback