Teskedar kan visst vara pingviner

Signe är inne i en väldigt härlig ålder nu, samtidigt som det kan bli oerhört jäkla jobbigt stundvis. Som jag har nämnt tidigare tycker jag att hon trotsar lite på ett annat sätt nu än tidigare. Då kunde hon bli skogstokig och gråta högljutt. Nu trotsar hon med ett leende på läpparna och skrattar åt oss. Oavsett hur arga vi blir. Jag vet inte vad som är att föredra... Men när hon inte är på viset, utan bara är sig själv (ja, jo, hennes "trots" är ju också hon såklart) så är hon helt ljuvlig! Hon har en otrolig fantasi och leker så himla bra själv. Hon kan leka väldigt långa stunder genom att hitta på massa saker, som att Pingu och Pinga är två teskedar... :) Sen leker hon att hela deras familj ska åka på utflykt och så kryper hon runt med alla de där teskedarna.

Saker ur kökslådorna är stora favoriter att hitta på saker med nu. De kan vara precis vad hon vill att de ska vara, och hon lever sig verkligen in i det. Oftast består Pingus familj av påsklämmor, men nu har de även som jag skrev fått vara teskedar. Det är så himla mysigt att lyssna på henne när hon leker på det sättet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback