Snorigt värre

Här har det varit snorigt värre i veckan. Signe var hemma från förskolan på tisdagen för att kurera sig riktigt och sedan har resten fått sig en släng av förkylningen. Även Nora. Stackarn. Det är jobbigt att vara snorig och täppt i näsan när man är så liten. Hon är väldigt slemmig i halsen, det märks även i blöjan att hon sväljer det. Inge kul alls. Men hon har fortsatt sovit väldigt bra trots att det har varit lite bökigt. Det är mest när hon håller på att vakna som det blir som jobbigast för henne. Då andas hon ännu häftigare och då blir det ännu jobbigare.

Både jag och Per är mycket bättre nu iaf men jag har istället fått lite torrhosta... Det brukar avsluta mina förkylningar så det är väl på sluttampen nu. Inleder alltid med halsont och avslutar med hosta.

Nu ska jag lägga mig. Jag har tagit massa fina bilder på Nora, men jag har inte ens haft tid att lägga in dem på datorn. Jag tog dem i onsdags redan. Så småningom får ni se dem iaf!
Ikväll har Per vart och spelat match. Vi hade det inte så lätt här hemma. Nora blev övertrött då jag var tvungen att göra i ordning Signe för kvällen så hon skrek om hon inte fick ligga och amma där hon kunde slappna av och somna. Under tiden kom Signe upp femtioelva gånger, vilket hon gör varje kväll nu för tiden. Hon kommer springandes med ett leende på läpparna och tycker att hon är superskoj. Jag försökte förklara att hon fick ligga i sin säng själv ett tag tills Nora hade somnat in riktigt. Hon ville sitta i soffan. Det slutade med att jag fick henne att ligga ner iaf, och så masserade jag hennes rygg som hon ville. Då somnade hon på soffan och Nora sov på min axel...

Imorgon ska Signe till mormor och morfar och sova. Mamma jobbar varannan helg så några av de helger då hon är ledig brukar Signe vilja sova där. Skönt för oss med, även om hon kan glänsa till och sova länge på morgonen ibland. Som idag, då hon sov till kvart över åtta! Men då fick jag vara inne hos henne några minuter vid halv sju för att hon höll på att vakna till. Men hon lyckades somna om! Dock var Nora vaken från sju ungefär istället :)

Nä just det, sängen var det ja.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja usch! Och värre kommer d säkert å bli! Buspalatset tycker jag är kallt, skitigt och riktigt otrevlig personal! Hur dom nu kan vara det, dom borde väl tänka på sitt rykte, det brukar ju inte vara proppfullt med folk där direkt..

Det blev stan, körigt med två småttingar he he


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback