Skotertur

Idag var vi ute på förmiddagen. Per och Signe gick ner till åkern här nedanför och åkte snowracer och jag och Nora kom efter med vagnen efter en stund. Det är perfekt att skoterspåren har frysit på lite för det går jättebra att ta med vagnen ut på åkern.

Per gick hem och hämtade skotern efter ett tag och Signe fick åka ett varv på åkern. Hon har tidigare vintrar varit lite rädd för den, eller för att den låter så högt snarare, men nu ville hon åka. Nora sov så skönt i vagnen hela tiden, väldigt lämpligt! Hon har sovit mest hela dagen tycker jag! Vilket såklart gör att hon är vaken fortfarande :) Hon är kvällspigg vad det verkar.

Per var iväg och spelade innebandymatch ikväll och den här gången gick det betydligt bättre än när Signe somnade på soffan :) Hon har börjat ha svårt för att somna själv igen, efter att ha somnat själv i sitt rum under en längre tid. Hon pratar om att hon är rädd för monster... Hon har ju lyssnat på sagor på cd tidigare, men nu vill hon läsa bok medan hon dricker välling istället. Sedan släcker vi lampan och så får vi (jag, bara jag) sitta där tills hon somnar. Vilket går fortare och fortare. Ikväll ville Nora äta ungefär samtidigt men jag lyckades få henne att hålla ut tills vi läst klart boken, sen satt jag och ammade i Signes säng medan hon somnade. Nora äter väldigt fort men Signe hann somna innan hon hade ätit klart, så det var skönt.

När det gäller Signes läggningar så har vi ju försökt med att få henne att somna själv, eftersom hon har gjort det tidigare, men hon kommer uppspringandes och skrattar och vill att man ska dra med henne tillbaka så att hon får kliva upp igen... Hon skulle kunna göra så tills midnatt känns det som, så det funkar inte. Vi får se när det vänder helt enkelt. Somnar hon på fem minuter gör det mig inget att vara där inne, men börjar det ta 30 så är det ju inte lika roligt.


Signe har börjat göra massa miner när det ska fotas :)

Kommentarer
Postat av: cissi

Vad mallig hon ser ut på kortet då! Måset erkänna att jag är avis på Per som har sport skoter!Jag vill oxå ha!:-)får väl bli i framtiden när barna blivit större och ekonomin till låter!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback