Supersmart för bebisar!

Kolla in det här! En åkpåse för babyskyddet. Jag fick höra av en vän förra veckan att det fanns sånna. Supersmidigt när man som jag åker och lämnar och hämtar Signe på förskolan, åker och handlar eller åker hem till någon och man vet att man inte ska vara ute.

Jag, mamma och Nora var till Valbo igår och när vi skulle åka hem åkte vi till Barnens Hus i Gävle Södra för att kika på en åkpåse till bilbarnstolen. De hade inventering! Det har man väl en gång per år och de hade det just igår... Men vi tog Babyproffsen inne i stan istället och där hade de en för 799:- (de skulle tydligen vara betydligt billigare på Barnens Hus), men det var halva priset, så snälla mamma köpte den till oss :)

Idag när vi åkte till förskolan testade vi den! Bara på med en mössa och dreggellapp, som vi använder som halsduk, och så tog jag en filt innanför. HUR LÄMPLIGT SOM HELST! När vi kom hem drog jag ner dragkedjan och öppnade upp påsen, tog av henne mössan och sedan sov hon vidare. Slippa böket med overall!

Imorgon ska vi till bvc efter att vi har lämnat Signe på förskolan och så ska vi handla, då är det ju superbra att slippa på och av med massa kläder. Och när man är på affären är det bara att öppna upp påsen.



LillSigne får agera modell!

Kommentarer
Postat av: cissi

Gud vilken smart sak! Synd att jag inte visste det tidigare att det fanns sånna för då hade jag köpt en för längesedan!! Lämplig som du säger när man åker hit och dit och det går smidigat att bara sätta ner dom små i stolen och dra igen! Står det nått om hur länge dom kan ha den innan dom växer ur påsen?

Postat av: Frida

Jag vet! Skitsmart verkligen! Idag var vi till bvc först, sen skulle jag på efterkontroll på mvc så jag stoppade ner Nora i bilstolen när hon blev trött. Hon somnade där och när vi skulle åka sen var det bara att knäppa bältet och på med mössan! Vi for och handlade, och då kunde jag lätt öppna upp påsen för att det inte skulle bli så varmt.



När vi kom hem sov hon vidare i stolen tills jag tog upp henne, gav henne mat och eftersom hon fortfarande sov stoppade jag tillbaka henne i stolen och så kunde jag lätt knäppa fast henne och åka till förskolan! Annars hade jag varit tvungen att ta av overall, mata och sedan på med overall igen.



På förpackningen står det att de kan ha den upp till 1 år iaf. De har även bilder på att de har den i en sittvagn.

2011-02-03 @ 20:59:13
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Madelene & Vincent

Men gud vilken smart grej! :D

2011-02-04 @ 21:53:45
URL: http://maddeundrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback