Pratkvarnarnas pratkvarn

Att Signe snackar vet ni nog vid det här laget. Här kommer ett sista inlägg om Signe i kategorin "2 år och framåt". Nu är hon ju 3 år men det här är en samling meningar som har bubblat ur henne under årets första månad. Några har jag alltså lyckats fått ner på papper :)

Signe kollade på Let´s Dance en kväll:
- Vilka skor hon har! Hon är jättefin... (med drömmande röst).


Jag berömde Signe för att hon hade varit så duktig och lekt en massa själv när Nora var lite bökig i magen en dag och Signe svarar:
- Om jag skulle åka på semester då! Hur skulle du klara dig utan mig då?


Jag och Signe lekte på hennes rum och Nora vaknade i babysittern, som stor utanför Signes rum.
S - Ja, hon får väl ligga där som en liten skrikfis då.


Signe hade haft isär babygymmet.
S - Kanske du kan sätta ihop det?
M - Ja, det kan jag göra.
S - Jag kan nog det själv!
M - Okej, prova du.
Efter en stund...
S - Hmm... Jag klarar nog inte det här.


Signe sitter och bajsar.
S - Nu får du välja själv vilken bok vi ska läsa.
M - Får jag välja? (Jag satt och funderade på annat)
S - (Argt!) JA! Jag sa ju det! Hörde du inte att jag sa det?!?


S- Men vilken konstig navel du har! (Till sin pappa)
Inget hål. Alldeles platt!
Varför har du inget hål? Kanske var det nån som sa att du inte skulle ha ett hål för att du var en vuxen.
P - Jag tycker att min navel är fin.
S - Nääe!


M - Vill du ha mer välling?
S - Nej, det är så bra så.


Per skulle leka med Signe, men så var han tvungen att gå på toaletten först...
S - Jag brukar inte bajsa så länge ja e, men det gör du!


S - Oj, vad stora de är!
M - Vilka då?
S - Tuttarna!! De är nog fulla med bebismjölk. (Jag skulle ge Nora mat)

S - Jag vill inte äta mer mat, det är onödigt.


Kommentarer
Postat av: mormor

S-Var är morfar nånstans? Mom-Han är o fiskar med en kompis. S-Men hur kan han fiska när det är is på sjön? Då fick jag beskriva hur en isborr fungerar,o då förstog hon att det går att fiska när det är is!!

2011-02-16 @ 22:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback