Bortglömda meningar

Jag glömde den finaste meningen av de alla!

Signe hade gjort ett halsband till mig på förskolan. Jag sa att jag tyckte att det var jättefint och kommenterade att det var hjärtpärlor på det.
S - Vet du vad hjärta betyder?
M - Näe.
S - Att jag älskar dig!

Men Puss på dig min gobit!


När hon satt och bajsade en dag satt hon och sjöng när jag kom in.
S - Vet du vad jag sjöng?
M - Nej, jag hörde inte.
S - Iron Maiden!
M - Kan du inte sjunga igen så får jag höra?
S - Näe. Jag sjöng Fear of the dark!

Hahaha! Bruden har koll på de tuffa låtarna ;) Hon brukar nämligen vilja lyssna på Iron Maiden när vi åker bil.

En morgon hade hon sagt att hon ville lyssna på skiva när vi åkte till förskolan. Jag trodde att hon ville lyssna på någon sagoskiva. När vi startade bilen så hade jag såklart glömt att ta med en ut, och vi hade bråttom (som alla morgnar...).
S - Men skivan!
M - Oj, jag glömde den... vi får ta den imorgon istället.
S - Men Iron Maiden kan vi väl lyssna på!
M - Jaha, ville du lyssna på den skivan?
S - Jaaa!
När musiken började:
S - Det här kan man dansa till! (Och så diggar Signe med huvudet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback