Bepanthen

Jag är med i Buzzador, en sida där man kan få hem saker kostnadsfritt för att testa och sedan utvärdera produkten. Just nu söker de fler småbarnsföräldrar för att helt gratis få testa produkter. Är du intresserad? Klicka här för att läsa mer! Då framgår det att det är jag som har bjudit in dig. Mitt användarnamn är: fofroridodaf

Just nu är jag med i en kampanj för Bepanthen. Jag använde redan salvan innan och tycker att den är kanon! Den används framförallt i förebyggande syfte mot röda småbarnsrumpor, den är speciellt anpassad för spädbarnsvård. Den kan med fördel användas dagligen för att barnen inte skall bli röda.

Bepanthen lägger sig som ett skyddande lager på huden utan att hindra hudens förmåga att andas. Den är oparfymerad och innehåller varken konserveringsmedel, färgämnen eller parabener. Den innehåller inte heller zink, som kan torka ut huden.

Nora är superfin och blir aldrig röd, jag använder alltid salvan innan läggning, då blöjan skall vara på så pass länge samt någon till gång under dagen. Förutom till blöjbyten kan salvan bland annat användas till torra läppar, torra vinterfrasiga kinder eller småsår.

Använder ni Bepanthen?


Kommentarer
Postat av: Näslund

Jag använder bepanthen när jag har tatuerat mig! Fungerar så mycket bättre än tex helosan :)

2011-02-28 @ 12:01:20
Postat av: Erika

Vad roligt, jag gick med direkt. Lät som en rolig sysselsättning nu när man är mammaledig :)



Jag använder inotyol, har inte ens testat denna men det kanske är värt ett försök? :)

Postat av: Frida

Ja men Näslund! Det läste jag om någon mer som gjorde!



Härligt Erika :) Ja, det är det verkligen! Har inte behövt använda en zinksalva, som inotyol, en enda gång på Noras rumpa.

2011-02-28 @ 20:36:38
URL: http://fofroridoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback