Kräftfiske

Efter Katthultsbesöket (nu pratar vi alltså om datumet 21/7, jag har ju inte riktigt fått tummen ur och uppdatera med de här bilderna) for vi och hälsade på Pers kusiner som båda har stuga i ett stugområde vid Hjälmaren. Där fick Signe följa med på kräftfiske bland vågorna!

De varnade för att det skulle finnas massvis med snokar vid stenhällen bredvid gångvägen ut till båtarna. Och ja, självklart såg vi några stycken. Usch. Jag drömde om ormar sen på natten. För mig spelar det ingen roll om det är en huggorm, snok eller kopparödla. Ser man ut och rör sig som en orm räcker det för att det ska krypa i kroppen på mig. Men trots detta så måste fotografen inom mig gå några millimeter närmre för varje bild för att få det så bra som möjligt. Blä.

Kräftor är kul tycker Signe. Emils pappa blir ju biten av en i stortån...


Kommentarer
Postat av: Sara

Söta flickor! Men du är galen som vågade knäppa på ormen, skrollade förbi bilden fort som bara den men tycker ändå att det kryper runt fötterna på mig...

2011-08-14 @ 01:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback