Vattenlek

Det här måste vara den bästa årstiden för en 3-åring. När snön smälter och det blir pölar överallt! Signe sitter helst i vattenpölarna och leker. Det är tur det finns bra galonkläder.

Idag har vi varit ute väldigt mycket. Härligt! På förmiddagen gick vi till grannarna och tittade på lammen. Hela familjen (utom Nora som sov i vagnen) satt inne med dem. Mysigt! Signe fick en favorit idag. Ett litet, litet svart lamm. Lammet som delade mage med den lilla hade knyckt den mesta näringen så den här var verkligen som en plutt. Men den mådde bra och skuttade omkring. Signe fick sitta och ha den i knät. Hon blev förälskad och pratade mycket om det lilla lammet under eftermiddagen.

Sen kom grannen över till oss och tog ner fyra träd! Jippi! Vi har grymt mycket skog runt och så fort det försvinner ett par så blir det genast lite mer ljus. Två av dem var en önskan från mig. Det lät inte som att han ville ta ner dem först, men innan det var färdigt så låg de minsann på marken! Inte så svårflörtad med andra ord :) Jag blev så lycklig när jag såg det så jag och Signe började att dansa vid matbordet! Vår obefintliga kvällssol är förhoppningsvis ett minne blott nu. Jag längtar till sommaren!

På eftermiddagen var vi ute igen och Signe plaskade runt i vattenpölarna vi har på parkeringen. Sen lekte vi "gömma träbit". Istället för "gömma nyckel". Då får man sitta i vedboden, eller "snickarbon" som Signe säger, medan en gömmer biten utanför. Signe älskar leken så det är bara att leka med!

Tidigare i veckan har jag hunnit träna för först gången på hundra år (nåja, ett år iaf) och det känns kan jag säga. Jag var iväg på mamma/barn träning (som jag nämnde i förra inlägget). Supertrevligt! Både Elin och Helene har kört den träningen ett tag så jag kände mig bekväm med sällskapet :)
Jag har även tvättat våra täcken och kuddar samt torkat en hel del fönster. Resultatet av tvättning var häpnadsväckande! Jag vill helst inte gå in på hur många gånger de där täckena har blivit tvättade. Jag vet hur många det är och det är alldeles för få för att nämna här. Jag tänker inte ens yppa ett ord om siffran. Nu vet jag att jag borde göra det oftare, med tanke på hur rena de kändes efteråt. Det betyder ju att de måste ha varit rejält skitiga innan.

Samma sak med vardagsrumsfönstrena, vilken skillnad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback