Smakportioner

Nora har börjat fått smaka potatis. Hon verkar gilla det bättre än gröten! Hpn blir arg efter en stund när hon käkar gröten. Vi har hoppat över den några gånger den senaste veckan då vi inte har varit hemma eller att det inte har passat. Får försöka att verkligen ge henne det en gång varje dag nu för att få upp intresset igen. Jag har fryst in potatis, palsternacka, morot och mangobitar som hon ska få smaka så småningom. Jag frös dem i iskubsformer igår och imorse tryckte jag ut samtliga och la in dem i förslutningsbara fryspåsar istället. Nu får hon bara potatis några dagar, för även det har vi hoppat några dagar, sedan kan jag enkelt ta fram två potatiskuber och en palsternacka och blanda tex.

De här bilderna är ifrån den 25/4 då hon åt potatis för andra gången. Signe hjälpte mig att mata :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback