Såg nån våren?

Att inte blogga på en vecka är som att inte städa en pinal i hemmet på en vecka. Det blir helt enkelt väldigt mycket att göra när man väl tar tag i det och det tar en jädra tid. Nu har jag suttit och fixat bilder i photoshop i en evighet och nu är det dags att publicera femtioelva inlägg. Förr i tiden. För länge sen, när jag startade den här bloggen kunde jag göra ett inlägg för att sammanfatta en vecka. Då hade jag EN kategori. Nu har jag en drös kategorier och ångrar att jag inte hade det upplägget från start. Otroligt att jag har bloggat i över 4 år. På just den här bloggen. 4 år av mitt liv finns alltså nerprintat här. Gud. Förmodligen finns det några läsare, utöver vår familj, som faktiskt har följt med hela tiden. Märkligt. Och häftigt så klart.

Det var verkligen ett sidospår som jag egentligen inte alls tänkte skriva om i det här inlägget. Det jag egentligen tänkte skriva om är det fantastiska samtalsämnet som alltid funkar när man inte har annat att prata om: Vädret!

Såg nån våren flyga förbi i ett par dagar? Sommarn har ju kommit! Jag och Signe satt på vår lilla altan på framsidan och åt mellis efter förskolan. Nora fick en kudde bakom ryggen så att hon kom upp lite i vagnen och fick se sig omkring.

Efter mellisen gick vi till lammen. Eller Signe cyklade såklart. Eftersom jag inte har uppdaterat på en vecka så har jag ju inte ens sagt det! Hon har fått en röd cykel av sin mormor och morfar. Röd är hennes älsklingsfärg, och helst vill hon ha allt i rött. Stackars barn som bara har grejer i rosa och grönt, som är mammans favoritfärger ;)

Hon har blivit duktig på att cykla men det är ett tag kvar innan hon har riktigt koll på grejerna. Hon ramlade i en liten nedförsbacke när vi gick hem så att hon skrapade upp ett hål i byxan. Hon gnällde över att det sved på såret hela kvällen. Det var ett väldigt litet märke så vi får hoppas att hon inte gör illa sig rejält någon gång. Då lär det låta ännnu värre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback