"Men när kommer glassbilen, mamma?!"

Vi har haft mycket för oss sedan sist jag lämnade en uppdatering så det finns många bilder jag vill dela med mig av. Signe har haft svårt att somna på kvällarna och det gör att kvällen blir så kort när hon väl sover.

På Annandag Påsk var Elin, Jonas och Valter hitbjudna på middag. Vi hörde glassbilen när vi var ute och hade tidigare lovat Signe att hon skulle få köpa glass nästa gång den kom. Jag vet att det brukar ta en 20 minuter från det att vi hör den första gången. Till slut ville Signe gå och ställa sig och vänta. Så vi gjorde det. Och vi väntade. Väntade. VÄNTADE! Till slut fick Per komma och byta av mig så att jag fick gå in och började med maten, om det skulle hinna bli nån mat. Den ska komma till oss vid 16,05. Vid 17 lyckades jag få tag i han som körde glassbilen och han skyllde på att det hade varit många kunder... Sen när han väl kom fram, 1 h och en kvart försenad ungefär visade det sig att det var hans första körning och att han hade kört lite fel också. Det blev stressigt och bökigt innan Signe till slut fick sina glassar och vi vår middag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback