Ljuvlig dag!

Idag har vi haft en underbar dag i det otroligt härliga sommarvädret! Så fort man brukar skriva eller prata om något som är bra så vänder det snabbare än ögat. Råkar man nämna att man sluppit magsjukan så knackar den på dörren dagen efter. Jag publicerade inlägget om hur jäkla jobbigt vi har det nu när Signe går igenom en tuff självständighetsperiod och idag har hon varit så himla glad och nöjd hela dagen! Vi har annars fått gå igenom minst ett sånt riktigt jobbigt utbrott per dag den sista tiden plus en del smågnabb såklart. Men idag har allt varit så himla trevligt, glatt och mysigt!

På förmiddagen var hon och Per ute och satte upp studsmattan, sen studsade vi på den. Nora skrattade när hon såg hur Signe hoppade upp och ner framför henne.

Sen åkte Per till Kilafors och fixade med ved och jag och tjejerna tog en skogspromenad. Det är något som både jag och Signe verkligen uppskattar. Strosa runt i skogen. Nora satt i babybjörnen och verkade också gilla att vara ute i skogen och på åkern där vi plockade vitsippor som vi satte i vatten när vi kom hem.

Mot eftermiddagen åkte vi till mina föräldrar och fick grillat. Mums! Signe och Nora fick påskpaket. Signe fick en fin pippihandväska och en påskpysselbok med klistermärken. Hon älskar pysselböcker med klistermärken, och den här var superfin! Nora fick en jättefin sommardress! När vi kom dit gick Signe efter en stund ut på den inglasade altanen och bad mig och mamma att gå därifrån, för hon ville leka själv "så att jag kan prata högt" så hon :) Så hon var där och lekte väldigt länge och efter maten gick hon in på "sitt" rum där och lekte på själv med alla leksakerna. Så härligt att se!

Imorgon skall vi till Pers föräldrar och äta, och förhoppningsvis tillbringa mycket tid ute i det härliga vädret.




Kommentarer
Postat av: Erika

Åh det är så härligt att se syskonkärlek. Det är så fint. Vår skrutt har för några veckor sedan gett ifrån sig riktigt bebisskratt och det kommer endast när storebror kittlar såklart! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback