Lördagsmys

Idag har vi varit iväg och badat på badhuset. Per skulle kolla på innebandymatch så vi passade på att bada under tiden. Det var inte lika varmt i vattnet som i Kilafors, men det fick duga. Signe tyckte det var skoj.

Hon är så himla snäll och duktig när vi är ute på! Väldigt nöjd liksom. Vi besökte två leksaksaffärer innan vi åkte till badhuset, men vi köpte inget. Hon sa inte att hon ville ha något. Men hon kanske är för liten för det än? 

När vi duschade stod hon och poade och tvättade sig själv vid en liten dusch. Eller ja, det ska väl sitta en duschslang där men det finns ingen så vattnet rinner rakr ner, men hon gillar det.
När jag klädde på mig stod och hon pysslade med våra saker i godan ro och när vi väntade på hennes mat, som glömdes bort så det tog extra lång tid..., satt hon snällt och väntade trots att hon var väldigt hungrig. När maten sen kom in slukade hon plättarna i ett nafs. Jag tyckte så synd om henne när de hade glömt bort hennes mat! Hon frågade några gånger när hennes plättar skulle komma och till slut anade jag oråd. Hon fick glass till efterrätt som kompensation för att de glömde och hon var inte sen med att få sig den heller.

Även ikväll har hon vart väldigt glad och tillfreds, fram tills att vi skulle borsta tänderna och göra kväller. Men då var hon så trött så det blev väl för mycket. Annars har vi de senaste dagarna försökt borsta tänderna direkt efter middagen så att vi ska slippa det momentet när hon är trött. Och det har funkat rätt bra.

Igår var mamma och pappa här och Signe var på toppenhumör hela tiden då med. Hon är så härlig när hon är nöjd och glad! Vi åt tacos och hon var så söt när hon tog på sin mat. Hon får makaroner till när vi äter tacos och så väljer hon grönsaker och har i av allt som finns att välja. Hon vill smaka av allt som finns och säger oftast: "mmm, det var jättegott!". Det är gulligt!

I eftermiddag har jag fått ont i svanken. Jag vet inte om det är för att jag dammsög i förmiddags eller om ryggen bara var trött för att jag inte fått suttit och vilat så mycket idag. Jag känner mig riktigt stel i svanken nu iaf.
Nåt som känns ledsamt är att Per är den som sitter i soffan eller ligger och vilar mest om dagarna, fast jag kan tycka att jag är i störst behov av det nu.

Sen sätter jag mig inte i soffan eller lägger mig och vilar lika lätt som honom. Finns det tvätt att tvätta, saker att damma eller rum att dammsuga så gör jag det på helgerna. Eftersom jag vet att han inte tar tag i det måste jag göra det för att det ska bli gjort. På kvällarna under veckan är det ingen som har lust med det.

Imorgon hoppas jag att det inte regnar mer. Vi har verkligen haft en skitväder och det har regnat konstant sedan igår. Jag vill även ta ner Signes bebiskläder så vi kan sortera ut lite. När vi var på leksaksaffären letade vi dockblöjor till Signes skötbord. Men gud så dyrt! 6 blöjor och en liten hakklapp för 89:- om jag inte minns fel. Så jag kommer att köpa ett paket med minsta storleken på bebisblöjor istället. Då kan Signe få några och resten spar vi till bebisen kommer. Det blir mycket billigare.

Nu är det dags att sova!

Kommentarer
Postat av: Sara

Sjukt dyrt med tillbehör till dockor! Har också kollat...



Jag är också sådär att jag städar, tvättar och donar om sånt finns att göra medan Mattias kan stänga av såna saker och bara lägga sig. Jag kan inte vila eller slappna av om det finns massa saker att göra!



Kul med bahus förresten! Jag har inte varit där med Emily en enda gång än :( Skäms! Men jag har sagt till Mattias att när bebisen är född och det är fritt fram för badbassäng för min del så får han följa med oss dit så vi kommer iväg hela familjen!

Postat av: Sara

Känner precis igen mig, det är exakt lika här! Orkar inte hålla på att tjata och gnata heller så det är lättare att göra det själv så det blir gjort. Allt Johan gör tar cirka hundra år att få klart, han är så oeffektiv. Jag kan städa hela lägenheten på två timmar, det tar det för honom diska en disk eftersom han blir såååå trött så han måste ta paus mitt i diskningen ungefär hundra gånger :)

Jag blir jätte stressad när det ser förjävligt ut här för jag vet att jag måste ta reda på det. Påpekar man till Johan att det ser ut som skit i lägenheten kan han svara "Jaha men städade inte du nyss?" :)

2010-09-26 @ 19:07:34
URL: http://strawberrydaquiri.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback