Framtiden är här imorgon

Söndagkväll och helgen lider mot sitt slut. Vi har hunnit med att bada i Kilafors badhus, hälsat på mina föräldrar, varit på Karlssons varuhus, städat och röstat i valet. Per har också fått världens ryggskott... Han har haft riktigt ont och kunde ett tag knappt röra sig. Vi får hoppas att det släpper snarast!

Igår var vi och badade i Kilafors badhus. Per hackade tänder och Signes läppar var blå. Jag tyckte det var helt okej i vattnet! Mycket varmare än vad det brukar kännas i Bollnäs. Vi passade på att bada bubbelpool också innan vi gick upp. Signes läppar återfick då sin normala färg och vi var inte lika frössna längre.

Signe har inte ätit speciellt mycket den här helgen. Igår efter badet tog vi en korv med bröd på grillen som hon dock slukade. Vi åt middag i röste och då åt inte mycket alls... Idag åt hon bra med lunch, men middagen var samma som igår. Knappt nåt. Jobbigt när hon inte vill äta. Hon var trött och sur ikväll och eftersom Per fick hanka sig fram var det extra jobbigt. Nog för att han sällan duger i vanliga fall heller, när hon är på det viset. Jag hoppas att det kommer att förändras! Det är jobbigt att det bara är jag som duger när hon är på dåligt humör. Vi får verkligen jobba för att nästa bebis inte blir lika mammig.

Jag har tvättat massvis den här helgen och det känns skönt. Att få bort massa lorttvätt.

Jag skulle så gärna vilja vara hemma från jobbet med min mage nu. Jag känner inget behov alls av att jobba utan skulle trivas utmärkt med att vara hemma och dona och ta det lugnt. Jag skulle behöva sova mer, jag känner det, men lyckas ändå inte komma i säng i tid på kvällarna.

Nu är det valvaka på tvn. Vi har röstat idag och jag bestämde mig väl typ igår kväll. Jag och Per röstade helt olika i riksdagsvalet, men det gör mig inget alls :) Jag surfade runt på de olika partiernas hemsidor igår kväll i hopp om att få en bra känsla i kroppen. Jag tyckte att Socialdemokraternas valfrågor kändes rätt för mig. De pratar mycket om barnen och gamla och för mig är det såklart barnfrågorna som känns viktiga. Så jag röstade på S i riksdagsvalet. Kommunalt valde jag att rösta blankt. Det känns som att de största frågorna sker på riksdagsnivå och att frågorna som diskuteras i vår kommun handlar om bandyarenan eller galleriabygget... Som sagt, jag är inte ett dugg insatt egentligen och kände därför att en blank röst var det bästa. Sjukvårdspartiet fick min röst i landstinget. Och nej, jag har inga problem med att säga vad jag röstade på :)

Jag och Signe var iväg på Karlssons för att se om vi hittade några saker till hennes dockskötbord som vi hämtade hem ifrån Röste igår. Pappa och mamma gjorde det till mig när jag var liten, det är superfint, och Signe frågade häromdagen vart hon skulle byta blöjor på sina dockor. Och det är klart att de ska ha ett skötbord :)
Men vi hittade inget sånt på Karlssons. Signe tycker däremot att det är superkul att springa runt och gömma sig bakom hyllor och prylar när vi är på affären. Hon tjatar aldrig om att få något utan bara busar på och skrattar. Hoppas att det kommer att fortsätta vara på det viset.


Kommentarer
Postat av: jessika

ja det finns bara från sex månader, så den får hon

Postat av: Sara

Ja till en början iaf :) Vilken liten badtjej, tungan rätt i mun :)

2010-09-22 @ 21:33:40
URL: http://strawberrydaquiri.blogg
Postat av: Lina

Hej!

Skönt att höra om Signe också, Tuva vägrar ju även att gå hem från dagis nu för tiden och skriker när jag måste släpa henne därifrån. Inte vara med mig inte, men ändå ska hon vara uppimig hela tiden hemma...suck!

Och tandborstningen är ju ständigt ett kämpande. Om jag borstar "försiktigt, försiktigt mamma" så kan jag borsta några sekunder men först efter att hon har tuggat och borstat på sitt sätt ett tag...=)



Ja, vi har tur med den här förskolefröken på öppna faktiskt, har inte upplevt det i Näsby Park heller så det här var en positiv överaskning. Jag får mail flera ggr i veckan från henne där hon tipsar om aktiviteter, antingen där eller på andra ställen i kommunen så det är kanon.



Du börjar få en riktig kula nu, roligt och spännande!!

Kramar

2010-09-23 @ 22:10:39
URL: http://lhoof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback