Signe älskar sina dockor!

Idag har det varit mycket docklek för Signe. Hon är så himla söt när hon sitter och poar på med sina dockor. Byter blöja, klär på och klär av och pratar gulligt med dem. När vi skulle gå ut idag gick hon fram till sin minsta docka och viskade lite tyst: "jag kommer tillbaka om en stund". Gofis!

Vädret har vart mycket bättre idag, tack och lov, och vi gick och matade hästarna med lite morötter. Signe hade med sig sin största docka på promenaden. Hon heter också Signe :) Hon har tre dockor som är efter mig. De har hon döpt till Signe, Ida och Emil. Emil hette Olle förrut då hennes tremänningar heter Ida och Olle. Men sedan hon började kolla på Emil i Lönneberga döpte hon om honom till Emil, så nu är det Emil och Ida istället :)
Hon har en liten docka som heter Ingrid, efter Ida och Anders Ingrid som vi hälsade på när Signe var 1,5 drygt. Hon tyckte helt enkelt att lilla Ingrid var så söt, så hon döpte sin lilla docka till det. Och det heter hon fortfarande! Hon har även en ännu mindre docka, som också är efter mig. Den heter inget, men idag började vi kalla den för Engla, efter hennes bästa kompis på förskolan.
Hon är en väldigt bra mamma till alla sina bebisar!

Efter lunch for vi ner på stan där flera affärer hade söndagsöppet. Men gudars vad dåligt med folk! Det kan inte vara många som hade sett annonsen i Ljusnan för det var som att vara där en vardag, kvart i sex! Jag trodde det skulle vara proppat! Signe fick rida ponnyridning runt stan och alla i familjen fick sig något nytt. Per köpte ett innebandyblad, jag köpte en ny bh, bebisen fick ett par söta tossor som Signe tyckte att vi skulle köpa och hon fick en ny jacka. Eller en kappa är det väl. Jättefin som kan användas i vinter till lite finare ändamål eller när vi ska iväg på stan eller på affärn. Den är mörkt mossgrön med lite rosa snirklig text, luvan har lite lurv på insidan och det är volanger nedtill. Ja, den var verkligen superfin!



Det här är min första docka som jag nog fick när jag var en 2 år. Den har hängt med länge med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja den där dockan kommer jag ihåg himlan väl!=) Åh mössan som e på också!=) Jag lekte aldrig så bra med dockor som med dig!=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback