Vilket minne!

Hipp hipp hurra, för familjens pappa idag!

Idag fyller Per år! Många år... :) Imorse visade jag Signe en ballong som jag hade gjort igår kväll. Vi gömde den i en kartong inne i tvättstugan och sa att hon skulle ta fram den när hon och Per kom hem från förskolan. Hon ritade även en teckning innan vi for iväg till förskolan.
Jag tänkte att hon kanske skulle glömma bort den där ballongen under dagen, men såklart hon inte gjorde! Det var det första hon gjorde när de kom hem, sprang in i tvättstugan och tog fram ballongen som det stod "Grattis Pappa! Vi älskar dig! Puss" på. Sen gick hon direkt och visade teckningen :) Barn har verkligen ett otroligt minne!

Signe förvånar oss om och om igen med hennes minne.

Förra helgen var vi ju iväg och badade och Per skulle titta på innebandy. När vi pratar om det på morgonen säger Signe: "kommer ni ihåg när vi var på innebandy förut och jag bajsade i målet!" Jag och Per bara skrattade! Det var i vintras när hon fortfarande bajsade i blöjan, så det var riktigt länge sedan! Och så rynkar hon på näsan när hon säger det, som att det är lite otäckt. Hon rynkar alltid ihop näsan när hon berättar något som hon tycker är lite konstigt. Väldigt roligt! Jag tror att jag gör det när jag pratar med henne, så hon kanske har sett mig och min näsa.

På måndagkvällen efter den helgen satt hon och bajsade på toan när Per kom och sa hej då för att han skulle på innebandyträning. Per nämnde då igen när Signe hade bajsat i målet och då säger Signe: "Då hade jag ju bjölla. Vilken tur! Om jag bara hade haft trosor hade det blivit kladdigt." Och så rynkande näsa såklart :) Att de kan dra sånna slutsatser när de är så små. Ja, utan blöja hade det blivit väldigt kladdigt!

Blöja är för övrigt ett av få ord som Signe inte kan uttala riktigt. Hon säger "bjölla" eller "bölla". Hon är väl medveten om det och hon vill gärna träna på att säga det rätt. Då låter hon "Blööööö ja". Då går det bra :) Men när hon pratar i sitt vanliga tempo blir det oftast bjölla. Väldigt gulligt dock, i och med att de flesta andra ord hon säger låter korrekt.

I och med att hon drog upp det där på helgen så pratade om vilket bra minne hon har, och när vi gick till grannarna för att ge deras hästar morötter tittade hon på lastbilen och frågade om jag kom ihåg den gången vi åkte lastbil, hon och jag. Och det var ännu längre sen! Jag har ju pratat på det när vi gått förbi dem där lastbilarna ibland, men det var väldigt länge sen nu.

Fascinerande är vad det är!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast på BF sa dom till nig att man ska inte ha så mycket över på ¨barn i den åldern, suck vilket bök o stök :)

Postat av: jessika

såg nog allt i almenackan att han fyllde år igår :) grattis till honom !

och hon är ju för himla duktig skruttan alltså, man blir ju alldeles rörd :D

2010-10-06 @ 09:42:33
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Återigen så verkar Signe och Liam påminna så mycket om varann :) Haha, så roligt att läsa! Och jag håller helt med. Liam påpekade häromdan att snart skulle snön komma och då kan man åka pulka, med morfar, som han minnsan hade gjort förra vintern och då ramlade morfar. Och det stämde tydligen :P

2010-10-07 @ 16:29:34
URL: http://fredrikaeklund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men sluuuuuta nu då, nu har ja ju bytt till 25, nu känner ja att jag skulle tagit 26 ändå!

2010-10-07 @ 19:49:03
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var förra hösten de sa så till mig så ja vet inte riktigt hur hon menade :)

Små barn sa hon då...

2010-10-09 @ 22:31:28
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback