Magen vecka 34 (33+3)



Veckorna rusar förbi och det börjar kännas lite overkligt att vi snart kommer att bli fyra i familjen! Men ju längre tiden går desto mer gör det sig graviditeten påmind fysiskt. Med Signe hade jag inga fysiska besvär alls, halsbränna på sig höjd. Jag har ingen förvärk överhuvudtaget utan max att jag kände någon form av "mensvärk" sista veckan innan förlossningen.

Den här graviditeten har jag också varit väldigt skonad från några fysiska besvär men jag känner ändå att jag inte orkar lika mycket nu som förra gången. Är jag uppe mycket och inte sitter så ofta under dagen känns det i svanken på kvällen och jag blir väldigt stel. Lite som ryggskott, ryggen låser sig liksom i det läget jag ligger eller sitter i soffan. Jag kan också känna av hur ilar ner mot bäckenet, även det på kvällen de dagar som jag inte har tagit det så himla lugnt. Och ikväll tycker jag även att jag har kännt lite molande värk långt ner i magen. Väldigt lite i och för sig, kanske inte ens värt namnet "värk" men det är inte som vanligt med andra ord.

Vi pratade om namn härom dagen. Den här gången har jag en lång lista på namn, jag skriver upp så fort jag hittar något nytt jag gillar så jag inte glömmer något. Nu ska det ju passa ihop med Signe också så det känns lite svårare. Även fast jag tycker att de flesta namn vi har på lur passar med Signe. Jag läste upp dem för Signe i helgen och hon gillade alla.

"Vilket tjejnamn gillade du bäst" frågade jag. Hon svarade: "Det där Lovenamnet" :) På tjejlistan står Lova med, så det var det hon menade. Men Per är inte så inne på det. Jag tycker att "Signe och Lova" klingar fint! Men som sagt, det låter fint med de flesta namn vi har.

Sen frågade Signe mig flera gånger vilket jag tyckte bäst om. Till slut frågade hon: "Vilket Signenamn tycker du bäst om?" Jag frågade om det fanns flera Signenamn. "Ja, det finns Signe-borstar-tänderna-på-morgonen eller Signe-borstar-tänderna-på-kvällen!" Haha Hon har alltid svar på tal den donnan, funderar inte ens i två sekunder utan bara hittar på rakt upp och ner.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! GUD vilken härlig fråga "vilket Signe-namn...." HA HA HA. Jag hade dött av skratt.



Jag har tänkt ringa dig i ett par dagar nu men så glömmer jag det hela tiden. Nu när jag råkade komma in på din sida (från Cissis) så passar jag på här istället då. Hoppas du läser här då bara s.



Jag ska ha Me & I - visning på torsdag kl 18.30 ( i övermorn alltså). Du får gärna komma om du vill.



Kram /Maria

Postat av: magdalena

känner igen mig i allt du skriver hur de va när jag vänta elvira.. visst är de overkligt. förra gången va man så fokuserad!! signe å lova är fint ihop .. min chefs barn heter det :) sköt om dig och de dina!! kram m

2010-10-13 @ 19:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback